Článek Game Developers Session 2007

Game Developers Session 2007

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

17. 5. 2007 22:23 4
Reklama

„Pátek bude volnějším, rozjezdovým dnem celé akce, jelikož hlavní část programu je naplánována na sobotu,“ napsali organizátoři Game Developers Session roku 2003 do úvodu programu. O pět let později je již několik pátečních hodin zabráno přednáškami a volná zábava se odehrává až večer v klubu s doprovodem DJ Martina Zavřela, který pouští především herní hudbu. Sobota v kulturním domě Rubín láká další lidi, protože jde o hlavní přednáškový den – ve velkém a malém sále se rozjíždí série zajímavých osvětových, technických i know-how přednášek, které jsou obsahem tak pestré, že si „tu svojí“ najde každý. Mezi posluchači jsou vidět, jak novináři z herních časopisů, tak vývojáři již vyšlých úspěšných titulů. „Jsem tu jen na chvíli,“ říká Vláďa Chvátil z Altaru (Fish Fillets 2). O několik hodin později stále diskutuje o designu her a nejeví zájem jen tak odejít.

Proč také – vždyť je to tolik zajímavé. Velký zájem přitáhla například přednáška Lukáše Codra o řízení vývojového projektu. Codr pokryl komunikaci s producentem, vytváření milestonů a optimalizaci práce na velké hře. Musíme říci: Lukáš je showman a i tak na první pohled nudnou věc dokázal podat strhujícím způsobem. Ze stejné stáje přišel Jarek Kolář (Vietcong), který se zaměřil na „minimalistický přístup k vývoji her“ - to slovy obyčejného smrtelníka znamená: čím jednodušší a perfektně zvládnuté herní systémy, tím lepší mechanika samotné hry. Koncentrujte se na to, aby základní věci perfektně fungovaly, a teprve potom máte čas vymýšlet další věcičky. Poměrně podrobné shrnutí celé přednášky najdete v tomto blogpostu blogu Honzy Modráka. Illusion Softworks měla, jakožto brněnská firma, celou akci dobře podchycenou svými lidmi, a ještě vystoupil Martin Zavřel s přednáškou na téma herní hudba a Ivan Rylka s technickým popisem technologie normálových map.

Ne až tak profesionální přednáška, ale rozhodně zajímavý nápad – to bylo povídání o aktivitách v Second Life, které mohou přinést peníze. Martin Dvořák a Jaroslav Peňaška z firmy Beneta představili jednak samotnou virtuální realitu, předvedli skriptovací program a zmínili se o programu, který Peňaška naprogramoval pro převedení textového chatu do zvukového výstupu. Program samotný se prodává v rámci SL a Peňaška na něm vydělal během několika měsíců osmdesát tisíc korun. Peňaška s Dvořákem vytvořili organizaci, která má různým firmám i jednotlivcům zprostředkovat výdělečné aktivity v SL. Podobně osvětově bylo laděné povídání o casul games a o stavbě herního příběhu (které jsme tedy moc nepochopili).

Pro technicky orientované vývojáře následovala série přednášek, jako je představení vývojového prostředí XNA a Silverlight, vysvětlení osvětlení kulis v reálném čase, teorie animace, Java a OpenGL, nebo začlenění jazyka Python do C++. Tyto přednášky ale redakce nenavštívila, protože tomu jednak nerozumí, a pak už svištěla zpět do Prahy. Z toho důvodu jsme také nenavštívili nedělní workshopy, které měly podle organizátorů probíhat ve velmi uvolněném duchu.

Soutěž Oko bere, která hodnotila nejzdařilejší nezávislé hry, vyhrály tituly Devastro (Catnap Games), Bloom Busters (U-Brothers) a Jets'n'Guns Gold (Rake in Grass). Vyhlášení proběhlo na výše zmíněné party a vítězové dostali nové nabušené grafické karty GeForce 8800. Za dodáním cen stála opět společnost Illusion Softworks, která v rámci večera oznámila rovněž i nové logo firmy. Přesto ale celá akce (zatím) nepůsobila vyloženě jako náborová akce IS, na večírku i v následujících dnech GDS byly rovnoměrně prezentovány i hry od dalších českých týmů. Uvidíme jak to bude vypadat příští rok...

Závěrečné shrnutí? Od prvního ročníku urazila GDS značný kus cesty. Organizátorům se podařilo vybrat nejen zajímavé přednášky, ale akce přitáhla pozornost velkých firem. GDS, jak je dnes, stojí pevně na nohách a pro celou herní komunitu v České republice má nezanedbatelný význam jako zdroj informací a možnost setkání se zkušenými vývojáři. Co se týče toho posledního – stačilo píchnout inzerát na speciální nástěnku a čekat, zda se někdo ozve – možnosti byly široké a otevřené pro každého.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama