G2A a šedý trh s hrami

15. červenec 2019 18:14 / Radek Raudenský / Téma / Diskuze (33)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20863622
josef.simanek napsal 16. 7. 2019 v 02.28

Může autor prosím doplnit ke svým tvrzením zdroje informací?

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 15. 7. 2019 v 21.56

Mně to přijde hlavně jako problém distributorů (Steam a spol.) a bank.

Jako soráč, ale deaktivování celých balíků klíčů? Za těch 30 %, co si Steam bere, bych čekal lepší servis.

Taky mi hlava nebere, jak může banka účtovat poplatek za vrácení peněz z kradené karty. Karta je majetkem banky, klient ji má na starosti. Obchodník nemá jak ověřit, že je karta kradená. Proč by měl za selhání těch dvou dříve zmíněných platit on?

V ideálním případě by to mělo (podle mě) vypadat takto:

Klíče nakoupené z kradených karet nemilosrdně blokovat a uživatele informovat, že si koupil kradené zboží (nejlépe s číslem transakce od banky). Překupník (G2A) by měl naštvaného zákazníka, který by se obrátil na banku (s číslem od Steamu), ti by mu vrátili peníze a chtěli je po G2A. G2A by je muselo dostat z toho, kdo jim "kradené" klíče prodal. Výsledek? Naštvaný zákazník G2A, G2A bez peněz.

Takže by G2A (a ostatní) mělo motivaci neprodávat kradené klíče. Zloději by neměli kde klíče prodávat, museli by si najít jiný způsob, jak prát peníze z kradených karet. G2A by mohlo zavést třeba nějakou karanténu na vyplácení peněz pro neověřené účty.

A prodejci klíčů (Humble Bundle a pod., vývojáři, prodávající na svých stránkách) by měli udělat to samé. Například nepovolit prodej většího množství klíčů během krátké doby na neověřený účet nebo nákup více klíčů z jednoho čísla karty.

Jasně, vím, že to podstatně ztíží prodej klíčů na stránkách vývojářů, ale to je holt riziko podnikání. Když nemají na to, aby si zprovoznili zabezpečený systém, musí si najít někoho, kdo to udělá z ně (Steam atd.).

Nahlásit nevhodný obsah