G2A a šedý trh s hrami

15. červenec 2019 18:14 / Radek Raudenský / Téma / Diskuze (33)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
7239730
survik1 napsal 17. 7. 2019 v 18.15

Proboha živýho, já vím, že je tohle jen herní portál, ale můžete se alespoň na moment zamyslet před tím, než něco napíšete. Jako vážně navrhujete, aby byli lidi limitováni v tom, kolik kusů čeho mohou nakoupit? Jsme zpět v komunismu? Jak píše red-icius, no tak to prostě rozhodí do více nákupů. V případě platebních bran, které jsou již dnes standartem a nutným minimem pro zadání čísla karty, navíc ani prodejce nemá žádné informace o kartě.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 17. 7. 2019 v 12.36

Spratekk CZ: ta logika ale je, jak píše Mitsurugi, že ty kupuješ 4 různý hry na jednu kartu, nic víc.. pak nakupuješ 4 stejně různý hry na jinou kartu a pod jiným jménem.. nic víc .. atd. ;) ani jména nejsou stejná (generátor jmen?) ani emaily pro doručení nejsou stejný (koupím doménu na fiktivní jméno, zaplatím kradenou kreditkou, nastavím mailový koš a všechny fiktivní emaily mi přijdou do jednoho)

Sranda je, že toto jde udělat programem, ale oni to nejspíš dělají ručně. Prostě nějaká baba sedí u kompu a kopíruje furt dokola, jako u nás telefonistky telefonujou nesmysly. Večer dostane odměnu pár kaček a jde domů.

Takže jdeme shánět excelovkou tabulku s kreditkama ... :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 7. 2019 v 11.14

Spratekk CZ: Nákup 4 her není nijak nápadný, pokud to nejsou 4 stejné hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 17. 7. 2019 v 10.56

red-icius: ale pořád koupíš nápadně větší procento her než pro vlastní potřebu využiješ. Pořád minimálně 3 kusy máš nadbytečný a jsi podezřelej nakupující.. lze to pořád zastavit. Ale to by se tim samotnej vydavatel/distributor musel zabejvat.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 7. 2019 v 10.46

red-icius: A tohle je o to horší, že v USA mají (nebo alespoň měli) dost laxní přístup k zabezpečení karet.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 17. 7. 2019 v 10.07

Spratekk CZ: tak třeba dneska :

"Hacker ukradl 160 milionů platebních karet."
https://bit.ly/2GdiKbq

Jsem programátor, když něco udělám 3x, tak po 4té si na to udělám program a ten to dělá za mě. V momentě, kdy je v tom tolik peněz, tak je ten nejmenší problém si udělat aplikaci, která bude přes API nakupovat a zkoušet různé karty. 1000 karet za den vyzkoušíš (abys nebyl podezřelej), pokud se procento chytne, tak máš 10 funkčních karet, z toho na každou koupíš nenápadně 4 hry a máš 40 her - prodáš každou za 2 dolary a máš denně dva litry.
- za předpokladu, že z karet bude funkčních 1 procento, pokud by byly 2%, tak máš 4 litry denně .. a nebo 3%, tak máš 6 litrů denně .. atd :D

... a sedíš v Rusku, kde je všechno všem u prd*le a ani tě nevydají ;)

Editováno: 17. 07. 2019 v 10.07

Nahlásit nevhodný obsah

20898858
G2A napsal 16. 7. 2019 v 22.52

Mitsurugi: To si samozřejmě nemyslím a měl jsem příležitost řešit právě takhle prodaný klíč (ze strany vydavatele), ale tvrdit že jsou zde pouze klíče tohoto typu nebo velká většina je nesmysl a téměř ze všech článků a komentářů mi to tak přijde, že to lidi to tak berou. Zkus třeba na G2A prodat například 100 klíčů, uvidíš co na to v G2A řeknou. A například toto opatření které tě tam potká není žádná novinka a bylo dlouho před touhle "aférou".

IDKFA: ten klíč samozřejmě zablokovat jde. Proto mi přijde tohle všechno jako pouhou snahu se zviditelnit.

Spratekk CZ: na povinnosti a možnost právní ochrany ti nedokážu odpovědět ale můžeš předejít komplikacím v případě, že něco takového nastane tím, že na online nákupy si pořídíš druhou kartu na kterou si převedeš vždy peníze na danou transakci. Žijeme v roce 2019 a dnes není problém takhle převést peníze během půl minuty a následně platbu provést. Další krok k zabezpečení je dvoufaktor u placení online kartou a nebo nastavení limitu pro online platby a zvyšovat limit pouze v době transakce.
Také existuje pár služeb jako revolut, kde ti na každou transakci vygeneruje novou virtuální kartu a ta se po zaplacení automaticky zruší.

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 16. 7. 2019 v 22.24

Mě by z jiný stránky věci zajímala ještě další věc... jsem přesvědčenej, že pracovat by na tomhle měli vývojáři a distribuce... prostě pokud někdo koupí 100 klíčů z kreditky - logicky asi není obchod s hrama a 99 kopií v nejlepším případě nemá pro kamarády a známý...rovnou blokovat... tohle si musej řešit oni. Dyť proboha oni jim to prodávaj. Ale budiž...

Ale zajímá mě jiná věc. Kreditky. Kreditky někde vytečou (Apple databáze, PS store, atd atd...), nebo je cíleně vykrádaj hackeři? A pak... Jakou povinnost vůči mě, jako majiteli kreditky má taková společnost, když jim platební údaje uniknou? Maj povinnost mi to oznámit, nebo to můžou tajit? Jde vůbec dohledat, jestli moje platební údaje unikly a odkud vůbec? A jakou má uživatel karty pak možnost právní obrany? Co si budem... Sony měla leak platebních údajů, apple třeba taky... google asi taky nebude křišťálově čistej jestli si pamatuju... Musej to přiznat vůbec?Jednoho dne totiž taky můžeme zjistit, že i naše platební údaje G2A nevědomky podpořily.

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 16. 7. 2019 v 21.43

Mitsurugi: Je to složitější. Na Bazoši se taky prodává kradené zboží. Co s tím může provozovatel dělat? Odpískat celou službu? Oni opravdu nemají jak zjistit, že jsou ty klíče kradené. Já prostě furt vidím jako problém to, že nejde zablokovat kradený klíč. Pokud je opravdu většina kódů na G2A cinklých, měli by hromadu nespokojených zákazníků a mohli by to zabalit.

Tuším, že klíče na Steamu mají proto (krom krabicovek), že si je můžou vývojáři generovat zdarma a prodejem "u nich" se vyhnou poplatku Steamu (u jiných platforem to bude jinak).

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 7. 2019 v 21.12

G2A: Ty si vážně myslíš, že v G2A si nejsou vědomi, že lidé u nich prodávají nelegálně získáné klíče? Nebuď naivní. Ale je pravda, že teď už nějakou snahu vyvíjí, škoda, že to vyžadovalo tahání do médií.

Masarkavtrenyrkach: Nezačal to takhle dělat Ubisoft? Myslím, že začali používat službu, kde když nakoupíš na podporovaném obchodě, tak se ti hra automaticky aktivuje na účtu Steamu/UPlaye a žádný kód nikdy neuvidíš. Docela dobré řešení. Nemůžeš přeprodávat klíče, když žádné klíče nemáš.

Editováno: 16. 07. 2019 v 21.13

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 16. 7. 2019 v 20.37

A při tom je řešení tak snadné: Zrušit klíče. Hru je možno nakoupit pouze na vytvořený účet, se kterým bude pevně svázána.
Ovšem vkrádá se otázka: Komu momentální stav vyhovuje? Určitě překupníkům. Ale nejspíš si existenci klíčů vyžádali samotní vydavatelé, aby je mohli distribuovat kamenným nebo internetovým obchodům, nebo je mohli prodávat přímo na svých stránkách.
Pláč vydavatelů (vývojářů) na G2A je sice pochopitelný, ale náprava je snadná -- nevytvářet klíče. Existuje-li v Hrej.cz nějaká touha po investigativní novinařině, tak by se někdo z redaktorů mohl zeptat vývojářů, kdo ty klíče generuje, proč je generuje, a jestli se bez nich obejdou.
http://partner.steamgames.com/doc/featu…

Nahlásit nevhodný obsah

20898858
G2A napsal 16. 7. 2019 v 20.37

Mitsurugi: snad jim přijde charback k dané transakci ne? Tím víš o který klíč se jedná a můžeš ho deaktivovat, prodejce na G2A sice vydělal ale kupující mu omlátí deaktovaný klíč/hru na steamu atd o hlavu, prodejce na G2A jelikož nemá jiný platný klíč tak buď dá refund nebo dostane špatné hodnocení = bude to mít dopad na jeho prodeje. To ale neřeší situaci, proč nadávají na G2A když si to prodali oni a předse pokud neposkytnou informaci o které klíče se jedná tak jak to má G2A poznat? Proč nedojde k deaktivaci těchto klíčů? Básničky o tom, že neví, které klíče to jsou je nesmysl a to z důvodu jak jsem psal níže.

Pokud vím, ta reakce byla na žádost o stažení všech indie her, ne pouze "kradenýh klíčů" a to je rozdíl.

Doporučuji přečíst článek google -> G2A vows to pay devs 10x - hned první na jejich webu (nevím jak moc jsou povolené linky)

Máš nějaký zdroj k tomu, že g2a o obsahu tvého tvrzení v ví? Nebo je zdroj, všude se o tom na internetu píše? Neber to jako útok i když to tak vyzní, ale snažím se o tom dočíst co nejvíce a zatím mi přijde že je to celé o tom se zviditelnit útokem na g2a.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 7. 2019 v 20.08

G2A: A jak má ten obchod zjistit, že se platilo kradenou kartou? Transakce kradenou a legální kartou jsou totožné a tipuju, že když majitel ukradené karty zjistí, že byla ukradená, tak už se to k obchodu nedostane. Dozví se to prakticky až jim přijde chargeback, kde už daný podvodník za pomoci G2A vydělal.

Nemyslíš, že kdyby bylo tak snadné rozpoznat kradenou kartu a zablokovat jí nakoupené klíče, tak by to každý nedělal?

Jinak G2A moc dobře ví, že se u nich prodávají kradené klíče ve velkém a vyvíjí nulovou snahu o nějakou nápravu, jelikož jim to sype velké prachy. Jejich oficiální obrana je "když ne my, tak někdo jiný, takže radši my".

Nahlásit nevhodný obsah

20898858
G2A napsal 16. 7. 2019 v 17.39

survik1: proč G2A, když klíče zakoupil kradenou kartou z oficiální stránky hry? G2A nemá jak oveřit, že byla kradená když se ta karta ke G2A portálu ani nepřiblížila.

Spíš by měl samotný vývojář/distributor sdělit G2A o jaké konkrétně klíče se jedná ne?

Editováno: 16. 07. 2019 v 17.42

Nahlásit nevhodný obsah

7239730
survik1 napsal 16. 7. 2019 v 17.21

Victor the Cleaner: Key4You to bere z krabicovek ze zahraničních trhů, hlavně z Ruska.

G2A: Informace o tom, které klíče byly nakoupeny z ukradené karty, by muselo být G2A ochotno sdílet. Vývojář/distributor šanci nemá.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 16. 7. 2019 v 17.17

Jak je na tom Key4you? Někde jsem četl, že je to to samé jako G2A v českém prostředí a někdo zase psal, že Key4you naopak bere klíče z oficiální distribuce. Takže jsem z toho celkem zmaten. U nich na stránkách je uvedeno i, že jde o ofiko distribuce, ale člověk nemůže věřit všemu.

Potom by mě zajímalo jestli někdo zná cdkeys.com? To nejspíše bude taky přeprodej (nejspíše ukradených klíčů), že?

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 16. 7. 2019 v 14.47

A.A.: Taky jsem si na tvuj komentar vzpomnel:D Proste servis no...

Nahlásit nevhodný obsah

20898858
G2A napsal 16. 7. 2019 v 14.43

Takže přímo na jejich webu prodali haldu klíčů na ukradenou kreditku a pláčou nad G2A, to je fair enough. Přirovnal bych to situaci, kde koupím kradenou kartou nové auto v německu, prodám ho na sbazaru a výrobce aut bude házet blame na sbazar...

Jak pro boha nemůžou vypátrat klíče, zakoupené kradenou kartou? Takže když si koupím hru, zažádám o refund tak mi klíč zůstane aktivní? Co to je za blbost?

josef.simanek: Můžu poprosit taky o ten zdroj? Děkuji.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 16. 7. 2019 v 14.10

Tomu říkám servis! Zeptám se ve starším článku Hrej, jak to s tím G2A funguje a dostanu takový luxusní článek. Díky!

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
cernikdominik napsal 16. 7. 2019 v 14.00

survik1: Já rozhodně neobhajuji to, jak G2A funguje. Pouze jsem chtěl poukázat na jednu z příčin, proč lidé vyhledávají alternativní místa ke koupi.
Níže se tu zmiňoval prodej kradených placek, s tím jsem se už osobně setkal a to se mi vyloženě hnusí. A ještě víc se mi hnusí to, že jsou lidé, kterým příjde normální si takto kradenou hru pořidit - i když vědí, že se jedná o kradené zboží.
O tom, že G2A takto funguje jsem nevěděl, dokud se to nezačalo takto věřejně propírat v médiích, od té doby jsem tam nic nekoupil ani nekoupím, je mi to morálně proti srsti.

Nahlásit nevhodný obsah

7239730
survik1 napsal 16. 7. 2019 v 12.00

cernikdominik: Nákup o zloděje z G2A je jen pomáhání zloději. Tečka. Pokud mi něco přijde předražené, nekoupím to, počkám na slevu nebo budu danou věc ignorovat. Ne že ji někde ukradnu, bez ohledu na citlivost některých jedinců ke vztahu digitálního zboží a krádeže. Pokud je tvé rozhodování založeno na koupím a mám x nekoupím a nemám, pak je to v pořádku. Pokud na pravé straně stojí nekoupím a mám, pak je to minimálně nemorální. Stejně tak jako 90% transakcí na G2A.

Nahlásit nevhodný obsah

7239730
survik1 napsal 16. 7. 2019 v 11.56

Existence chargeback je skvělá věc pro běžné lidi, ale pro eshopy je to pohroma, protože riziko přechází na ně. PayPal vůbec prodávající neřeší a vrací peníze skoro automaticky. Skvělé pro nakupující, ale jako prodávající bych nikdy PayPal nepoužíval. Jiné platební brány jiné podmínky, ale vždy je prodávající na té slabší straně. V případě digitálních služeb se s tím většinou nikdo nepáře a chargeback rovnou nafaří. V případě prodeje fyzického zboží je to pak na domluvě s platební bránou. PayPal opět nic moc neřeší, GoPay k tomu přistupuje individuálně.

Nahlásit nevhodný obsah

7239730
survik1 napsal 16. 7. 2019 v 11.52

IDKFA: By měli by měli by měli... G2A na tom vydělává, neexistuje žádná legislativní páka jak to zarazit. Stačilo by, kdyby G2A sdílelo s vývojáři, které klíče byly v pochybné transakci použity, ale to by jim klesly zisky a zloději by se přesunuli jinam. Utopistické scénáře nepatří do reálného života.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
cernikdominik napsal 16. 7. 2019 v 11.21

Spratekk CZ: Tak teď nerozumím. Lidi od nepaměti hodnutí cenu produktu v závislosti na jeho kvalitách.
Pokud je něco drahé, tak to nekoupím. Ikdyž by se mi to líbílo, tak si člověk řekne že za tu cenu ne. Pokud je ovšem cena již pro mě přijatelná, tak produkt zakoupím, ikdyž mám k němu své výhrady.
Tak je to ale úplně všude, auta, potraviny, nábytek, oblečení...cena x kvalita.
Pokud zákazník nebude požadovat nižší cenu, tak výrobce bude dojit jak jen bude moci.
Takže já rozhodně mohu odsuzovat studio za to, jak hra vypadá a o jakou finanční částku si za tu práci říkají.

Editováno: 16. 07. 2019 v 11.22

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 16. 7. 2019 v 10.54

cernikdominik: jenže ty nemůžeš ale odsoudit studio za to, jak ta hra vypadá - respektive jim nemůžeš mít za zlý že udělali reskin. Ty vyjádříš názor nákupem či ne. To je tvůj názor na hru. Kdyby si řekl, že třeba nový Star Wars na xboxu stojí nejvíc ze všech regionů vůbec (cca 80€) proti i takovýmu Německu, tak třeba dobře uznám argument, protože nás z mě neznámýho důvodu podojili nejvíc ze všech snad celosvětově co jsem se tak díval na ceny, ale tady nemůžeš prostě polemizovat o ceně. Ta hra pro tebe má menší hodnotu, protože chceš hrát každej rok novej díl menší jenom kvůli podobnosti s dílem předchozim. O tom nerozhoduješ. Tvoje vůle a tvoje rozhodnutí. Oni chtěj tu práci zaplatit tak jako tak, protože je hromada lidí, který si to klidně za 60€ vezmou bez keců.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
cernikdominik napsal 16. 7. 2019 v 10.29

Spratekk CZ: Naprosto s tebou souhlasím...to prostě není nikomu podezřelý taková transakce? Už i sama banka mi zavolá, kdy provádím nějakou platbu v shopu z dálného zahraničí, aby se předsvědčili, že je to ok.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
cernikdominik napsal 16. 7. 2019 v 10.26

Radek Raudenský: Pro mě by třeba vyřešilo, s klidem bych to koupil na oficiálním stóru. Ale pokud mi studio plive každy rok víceméně to stejný, jen přeskinovaný (neberte mě doslova) ze své série, tak nevidím důvod, proč bych mu za to měl dávat 60€, nebo kolik nový hry na Uplay stojí (mluvím konkrétně o posledním AC Odysea, nic jinýho AAA jsem za poslední dobu nekoupil).
U her na který se opravdu těším a vyčkávám je, tak je mile rád koupím v krabičce, ale to už musí být fakt něco spešl :) ... ale při dnešní kvalitě a kvantitě některých titulů, je 60€ pro mě moc.

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 16. 7. 2019 v 10.16

josef.simanek: Zašlu do PM
cernikdominik: Ve finále toto nevyřeší vůbec nic. Způsob, jak by se tyto klíče kupovaly/prodávaly by byl naprosto totožný, ale klíče by stály o něco méně. Navíc si musíme uvědomit, že za tu cenu AAA her dostáváme dílo několika stovek lidí, pokročilé technologie a roky práce. Každý z těch lidí pracuje stejně jako my a chce výplatu.

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 16. 7. 2019 v 10.14

V čem je na druhou stranu horší tohle než třeba obchod s kradenýma kopiema hry na nosičích. Na konzolovejch bazarech jsou stovky her bez obalů. Původ je naprosto stejnej s tim rozdílem, že u toho není ukradená karta, ale princip je stejnej. Hra neskutečně pod cenou během několika dnů a studio přijde stejně tak o obrovský peníze. Jasně, tady je to o to horší jak se to dělá a jak se proti tomu nedá bránit, ale je to téměr totéž. Řešit se to ovšem dá. Kdo potřebuje kupovat 100 klíčů jedný hry najednou? Obyčejnej hráč těžko. Hlídat si prostě transakce. Velký nákupy blokovat automaticky. Malý z jedný karty nebudou tak častý a tak výnosný. A i na ten by se dala udělat ochrana ve formě nějakýho hlídače. A na jednu kartu koupit jeden klíč a vyhodit platební údaj by se prostě zloději nevyplatilo... ale je to zrovna tak o distributorovi i vydavateli, jak pracuje s tim nakupujícím.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 7. 2019 v 09.31

cernikdominik: To by vůbec nic nevyřešilo, jelikož na šedém trhu by stály stejně méně.

Nahlásit nevhodný obsah