electronic-arts-na-e3-2012
Článek Electronic Arts na E3 2012

Electronic Arts na E3 2012

Maggot

Maggot

8. 6. 2012 22:00
Reklama

EA se ve srovnání s Microsoftem a Sony opravdu zaměřila na skutečné hry. Což je, co si budeme povídat, jen a jen dobře. Společnost již před E3 odhalila kompletní obsah svých karet, čímž jasně naznačila, čeho se dočkáme, a ačkoliv tím možná dokonale zničila moment překvapení, hráči zkrátka jedli to, co jíst opravdu chtěli. Mafiánský don John Riccitiello, ředitel EA, si vzal moderování pevně do úst, přičemž jeho první zastávkou byla optimistická předváděčka Dead Space 3.

Vědomí zabíjí

Smutné ovšem je, že ty největší oznámení si Electronic Arts skutečně nechala až na později. Většina detailních odhalení čeká teprve až v dalším čísle magazínu Game Informer. EA se zkrátka svezla na moderní vlně bližšího představení, které má do odhalení daleko. Kam se poděl ten unikátní duch takto mocné výstavy, z níž se pomalu ale jistě stává spíše otevřená atrakce, do níž může nastoupit každý, aniž by ve skutečnosti měl co ukázat.

Nyní ale zpět k ohavnostem a slizu, Dead Space 3 se totiž zdá optimistická výhradně z pohledu tvůrců ve Visceral Games, kterým se podařilo ducha původních dvou her dokonale zrušit během několika měsíců vývoje. Pravda, původní tvorba nepatřila k nejstrašidelnějším výtvorům na trhu, jiskru rozhodně měla a nebyla malá, ba naopak. Dead Space 3 je díky integraci kooperace a dalším novinkám (častější a univerzální munice, krytí za překážkami) nyní regulérní akcí, která vypadá, jako by Gears of War a Lost Planet měli děcko. Smutné, pro skalní fandy série pak nejspíš i silně zarmucující.

Netypicky, ačkoliv téměř tradičně, přichází na řadu bližší odhalení nové generace amerického fotbalu, Madden NFL 13, který je obdařen zbrusu novým kontaktním Infinite enginem –obdobou Impact enginu u regulérní fotbalové FIFA série - ale také extrémně rozsáhlým kariérním režimem a ještě rozlehlejšími sociálními aspekty, propojenými do jedné obří sítě. Na závěr se sluší dodat, že pro našince bude důležitá spíše motivační reklama vytvořená pro hru. Fotbalista Rayle Wise vás naučí, jak být nejlepší, jak se dostat do vytoužené Síně slávy. EA krom toho oznámilo dlouhodobou spolupráci se značkou UFC, která ještě nedávno patřila pod křídla THQ. A co taková FIFA 13 s novými komunitními možnostmi.

Sázka na jistotu

Ani na očekávaný sociální simulátor v podobě SimCity se nezapomnělo. Pakliže se rádi poflakujete v pracovních hodinách na Facebooku, největší radost vám nejspíš udělá spuštění sociální hříčky SimCity Social, která sice nesplňuje next-gen standardy moderní podoby, na níž se dostalo o pár minut později, vypadá ovšem přinejmenším lákavě. A to až nezdravě. Vy ovšem chcete určitě vidět to pravé SimCity. To SimCity, ve kterém se vaše města stanou terčem katastrof a kde budete muset být neustále online.

O službě Battlefield 3 Premium se opravdu hodně mluvilo již několik dní, ba dokonce týdnů před samotnou E3, přičemž EA jen potvrdila to, že se inspiruje konkurenční sítí Call of Duty: Elite mírou větší, než malou. Služba Premium pak bude obsahovat celou řadu jinak nezískatelných bonus, tím největším přínosem pro aktivní hráče je ovšem časově exkluzivní přístup k chystaným DLC balíčkům, které jsou samozřejmě zahrnuty v ceně. Aby bouře neutichla, vývojáři v DICE představili i trailer k druhému rozšíření s názvem Close Quarters, které vychází právě v těchto dnech a kde se dočkáte opravdu těsných střetů.

John Riccitiello ovšem nepolevuje a na pódium zve Grega Goodricha, postavičku dobře známou všem, kteří hráli poslední, leč nepříliš dobře přijatý Medal of Honor. A je to právě Medal of Honor: Warfighter, který má značce navrátit zašlou reputaci, ale chce se také stát opravdovou konkurencí pro Call of Duty a Battlefield. Hra běží na enginu Frostbite 2.0, stejně jako jeho starší kolega ze Švédska, multiplayerovou složku hry si tentokrát tvůrci vyvíjí úplně sami.

Bez naděje, bez šance na prodělek

Rychlého připomenutí se dočkala i momentálně velice úspěšná, a dokonale značková, masivní multiplayerovka jménem Star Wars: The Old Republic, kterou její otcové a matky z BioWare vykrmují jako své první dítě. Herní svět se totiž v následujících měsících dočká opravdu parádních přídavků, které ještě více rozšiřují nejenom vaše pole působnosti, ale také osobní možnosti. Těšit se můžete na nové vesmírné mise, další instance, rasy, zvednutí maximální hladiny úrovně postavy a na další dobroty, které hru nakopnou tím správným směrem.

Pravděpodobně nejočekávanějším odhalením večera se stala předváděčka nové podoby závodní arkády Need for Speed: Most Wanted, kterou tentokrát připravují mistři všeho dobrého ve studiu Criterion. Hra se drží konceptu původní hry, tedy otevřeného města a honiček s policisty, s premisou postupného růstu v žebříčku nejhledanějších. Hra je ovšem značně přepracovaná a odkazuje například i na poslední Hot Pursuit. Sociální aspekt hry je podpořen novou generací služby Autolog, která ještě důkladněji měří všechny vaše skutky a po důkladné analýze je srovnává s přáteli. Budoucnost značky má tedy v rukách právě Criterion, na který je v těchto dnech kladen mnohem větší tlak, jak kdykoliv předtím.

Závěr večera musel zákonitě patřit německému Cryteku, který veřejně odhalil hratelné záběry své vlajkové lodi Crysis 3. Několik minut scén protkaných hustou akcí dokončil souboj s helikoptérou, během něhož hrdina konečně použil luk s výbušnými šípy, na který reklamy tolik odkazují. Z videa je zřejmé, že ačkoliv hra bude mnohem akčnější než starší sourozenci, nebude to tak úplně procházka babiččiným záhonkem s jahodami. Finální scéna, kdy vyhodíte do povětří přehradu, nám pro jednou opět dokázala, že Crysis 3 bude patřit k jedněm z technologicky nejoslnivějších her na trhu.

Snad příště, bičiz!

EA představila jedny z těch her, které si chceme, stejně jako každý rok, důkladně zahrát. Crysis, Need for Speed, Dead Space... to všechno jsou tituly, na které se hráči právem těší, tentokrát jim ovšem chybí jistá aura jedinečnosti, jako tomu bylo dřív, za což můžeme vinit zejména fakt, že jde o několikáté pokračování jedné značky, ale také to, že jsme o všech hrách věděli všechny klíčové detaily ještě dlouho před samotnou E3. Jaký je váš favorit?

Crysis 3 nebylo jediné poselství, s nímž němečtí vizionáři přišli. Řeč došla i na akci Ryse, o níž se myslelo, že zanikla. Není tomu tak, Crytek ji má skutečně připravenou v archivech a ačkoliv jen pozvolna, pracuje na ní. Aktivní hráči již zmíněných Star Wars: The Old Republic se mohou připravit na migraci postav mezi herními servery. A nebyla by to EA, kdyby pro Wii U nepřipravila mocný zástup sportovních her. O konzoli nové generace z dílen japonského Nintenda ale až o něco později.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama