ea-na-gc-2012-strileni-je-porad-stejne
Star Wars: The Old Republic Článek EA na GC 2012: Střílení je pořád stejné

EA na GC 2012: Střílení je pořád stejné

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

14. 8. 2012 22:15
Reklama

Včera se krátce po třetí hodině odpolední nahrnuly k monitorům tisíce hráčů, slovo totiž dostala EA, která dlouhodobě patří mezi nejpopulárnější vydavatele. Na letošní tiskovce si sice nepřivezla žádná překvapení ani dechberoucí oznámení, o to víc jsme si ale vychutnali povedené záběry z několika déle oznámených her. A odpoutáme-li se od zklamání, které způsobilo neodhalení čtvrtého Battlefieldu, byla to docela povedená tiskovka.

Army of Two: The Devil's Cartel

Na začátku své prezentace se EA vytasila s několika statickými obrázky z chystaného třetího dílu oblíbené kooperační akce, které byly záhy následovány prvními gameplay záběry, a to rovnou živě hranými. Ovladačů se chopili hned dva vývojáři z montreálské pobočky a ve split-screen režimu předvedli divákům opravdu akční ukázku. V té se dva zamaskovaní parťáci prostříleli masami nepřátel až na konec demonstrační mise, a zatímco ten méně šťastný se klasicky plácal po zemi a využíval systému krytí, ten druhý si užíval neomezenou kapacitu kulometu vrtulníku.

Hra je až k prasknutí narvaná přehnanými výbuchy a násilným přetvářením terénu, což s ledovým klidem zvládá engine Frostbite 2. Na konci ukázky jsme si patřičně užili i efektní zpomalovák, při kterém hlavní hrdinové bez jakýchkoliv problému sestřelili masivní vrtulník, a to se ještě druhou rukou šťourali v nose. Hra na tvrďáky, na které spolupracuje i studio Visceral Games (Dead Space), se objeví v březnu příštího roku na Xboxu 360 a Playstationu 3, předobjednávající mají možnost získat limitovanou edici, jejíž obsah najdete zde.

NHL 13

Prezentaci nového NHL pojali chlapci z EA opravdu stylově. Na pódium dojel na skutečných bruslích a ve skutečné hokejové výstroji sám Dean Richards, muž zodpovědný za celou hru. Po nezbytných kecech o tom, jak rád je znovu na GamesComu, se pochlubil slušnými počty dostupných mančaftů a soutěží – těšit se můžete na 26 nároďáků a spoustu klubů z mnoha světových soutěží, mezi kterými je i pět evropských. Na obrazovce se objevila i loga několika našich klubů, například Vervy Litvínov či pražské Sparty.

Richards zmínil i celou řadu nových vlastností, z nichž jednoznačně vyčnívá nový systém bruslení, jenž konečně respektuje zákony fyziky, něco málo pověděl i o trenérském režimu GM Connected. Vzrušení v nás vyvolalo až datum vydání, které bylo stanoveno na 13. září, demoverzi si budeme moci vyzkoušet již 21. srpna na Xboxu 360 a o den později i na Playstationu 3. Bohužel nedošlo na oznámení PC verze, a tak se naše tajné sny rozplynuly jak pára nad hrncem. A pokud o novém NHL chcete vědět něco víc, nezapomeňte naZdeňkův poctivý rozbor.

Need For Speed: Most Wanted

Hned po odjezdu bývalého hokejisty se s logem Criterion Games spustil nový trailer na remake policejního Most Wanted, který bychom mohli označit za dobrý, kdyby ho nehyzdil ostudný remix klasické Baba O'Riley od legendárních The Who. Na videu jsme měli možnost sledovat několik herních prvků, kromě klasického závodění to byly různé skoky, drifty či nečestné vyřazování protivníků. Zahlédnout jste mohli i několik vozů z velkých evropských automobilek, nesměl chybět německýMercedes nebo italské Lamborghini. Jeden z producentů pak prohodil pár vět ohledně o propojení s Autologem a věnoval se i službě CloudCompete, kteřá sjednotí výsledkové žebříčky napříč platformami. Došlo i k nepřímému oznámení Playstation Vita verze, která byla později potvrzena na tiskovce Sony.

K nadšení diváků se na pódiu veterán z Criterionu, aby všem přihlížejícím konečně předvedl hratelnou ukázku. V naleštěném Aston Martinu si to razil mokrou vozovkou, která mu jeho odvahu dala náležitě sežrat, bohužel pro demonstrační účely byl destrukční model vypnut. Nápadně narafičený Mercedes-Benz hráč sprostě ukradl a teprve v něm předvedl skutečný závod. Ten velice silně připomínal úspěšný Burnout Paradise, rukopis Criterionu je zkrátka znát. Honiček plných nárazů, skoků a zkratek se na Xboxu 360, Playstationu 3 a PC dočkáme již 1. listopadu a pohánět je bude opět engine Frostbite 2.

Medal of Honor: Warfighter

Prezentaci nového Medalu uvedl Patrick Soderlund porovnáním s Battlefieldem 3, přičemž tvrdil, že zatímco Warfighter se více zaměřuje na skutečné vojenské akce, Battlefield je oddychovou střílečkou. No, netroufneme si nad pravdivostí tohoto tvrzení spekulovat, ostatně není třeba, stačí nám, že Warfighter vypadá výtečně, což potvrdil i producent Greg Goodrich. Rozpovídal se především o multiplayeru, který bude zajímavý v tom, že dva náhodní hráči v každém režimu vytvoří pevnou dvojici, která si bude pomoci navzájem vypomáhat, oživovat se a navíc se uvidí na radaru. Patrioti ze všech zemí dále zajásali nad skutečností, že budeme moci reprezentovat vlastní zemi, takže u vaší herní přezdívky se nyní může objevovat třeba i česká vlaječka.

Následný gameplay trailer shrnul vše řečené obrazem. Radost nám udělala spousta různých zbraní a výbušnin, stejně tak i různorodé perky nebo 8 lokací, jež budou založeny na těch skutečných. Trailer tradičně zakončila poznámka o přeobjednávce a přístupu do betaverze Battlefieldu 4, více slov o něm bohužel nepadlo. Medal of Honor Warfighter vychází už 23. října pro Xbox 360, Playstation 3 a PC a jako již třetí prezentovaná novinka poběží na rozmáhajícím se Frostbite 2.

SimCity

Jordan Edelstein má pravdu – hry jako SimCity hrajeme kvůli zvídavé nátuře. Zvědaví jsme i na nový simulátor budování měst, který zatím vypadá slibně. Města v novém SimCity si tentokrát budete moci specializovat, tedy pokud vám místo vlasů a chlupů roste tráva (a je docela jedno jaká), klidně si postavte čistě ekologické město. Pokud věříte na pokrok a technologii, zahlťte travnaté plochy desítkami továren a vypusťte do ovzduší pořádné množství nedýchatelného smogu. Realističtějšímu dojmu zcela jistě dopomůže nový Glass Box engine, díky kterému budete moci sledovat naprosto dokonalou simulaci dění ve městě. Radost každému správnému Jardovi udělal létající talíř, který nepřímo potvrdil navrátivší systém katastrof.

Samotný trailer poté lákal především na "hraní s celým světem" a sociální aspekt celé hry. Vůbec nejzajímavějším momentem celého videa byl ten, kdy došlo na zmínku o kooperaci několika "starostů", kteří se pro splnění výzvy budou muset společně vynasnažit o vybudování nějaké významné struktury, například letiště. Zajímavé budou i různé globální žebříčky, ve videu si můžete všimnout vyhodnocení nejvýdělečnějších kasín. V závěru ještě došlo k oznámení verze pro Mac od Applu, spolu s majiteli PC se hry dočkají v únoru 2013.

Battlefield 3

S ikonickým burácením hlavní znělky posledního Battlefieldu se před zraky novinářů objevil Patrick Bach, jenž udělal hezké promo službě Premium, která se milionem předplatitelů může chlubit právě díky výhodné ceně nadcházejících DLC. Prsty virtuálních válečníků již prošly balíčky Back to Karkand a Close Quarters, v září se můžeme těšit na Armored Kill, který mimo jiné slibuje také největší mapu v historii série. V prosinci se objeví čtvrtý balík, tentokrát s názvem Aftermath, ten zase nabídne souboje v rozbořeném městě. Závěrečný End Game se objeví až v březnu příštího roku a to jediné specifikum, co nám o něm je zatím známo, je přítomnost výkonných motorek.

V září se v obchodech objeví ta nejkompletnější edice Battlefieldu 3, ponese příznačný název Premium Edition a kromě základní hry přinese samozřejmě i všechny výhody služby Premium. To nezní nikterak zajímavě, zajímavá je ovšem cena, která je oficiálně stanovena na 60 euro, v případě PC verze se dá počítat s cenou nižší. Trailer pak znovu velmi pěkně shrnul obsah všech pěti balíčků, nabídl pár prémiových sekund záběrů z chystaného přídavku Aftermath a dozvěděli jsme se o novém režimu Tank Superiority pro Armored Kill, jenž zajistí férové, čistě tankové bitvy.

Crysis 3

Řeč Rasmuse Hojengaarda do našich hlav nic nového nevložila, to až nově představený Hunter Mode nás donutil ke zbystření. Na pódiu se rázem objevilo hned devět hráčů, přičemž na dva z nich byla namířená modrá světla a zbytek se musel spokojit s barvou červenou. Dvojice modrých šťastlivců zastupovala role lovců, ti červení si zase hráli na kořist, což jim nakonec šlo celkem dobře, když si s nimi početně znevýhodnění lovci poměrně snadlo poradili. Režim je samozřejmě o tom, že dva daleko silnější borci ve stanoveném časovém limitu musí stylovým lukem postřílet všechny potenciální oběti, háček je ovšem v tom, že zasažení automaticky mění barvy a stávají se dalšími lovci.

Ukázka působila až překvapivě atmosfericky, a na rozdíl od Crysis 2 by se tak třetí díl mohl těšit daleko větší multiplayerové základně. Real-time ukázku poté vystřídal připravený trailer, po kterém již nic s tématikou Crysis nenásledovalo. Vydání Crysis 3 je naplánováno na nejbližší únor a zahrají si ho majitelé Xboxu 360, Playstationu 3 a tradičně i PC nadšenci, kteří si budou moci naplno vychutnat úžasné scénerie, jež CryEngine 3 zkrátka umí.

Star Wars: The Old Republic

Snad nejznámější filmová znělka všech dob doprovodila příchod Matta Bromberga, jenž samozřejmě nevynechal zmínku o tom nejdůležitějším – přechodu na free-to-play model. Toho se dočkáme již letos v listopadu a přinese s sebou i novou virtuální měnu. V září se vylevelovaní hráči (nad úroveň 50) mohou těšit na rozsáhlý update, ten ponese název Terror from Beyond a kromě nového obsahu, mezi kterým je i nová PvP zóna, přinese nový globální event Grand Acquisition. Docela skromnou prezentaci uzavřel hezký live-action filmeček plný světelných mečů, blasterů a hlavně hromady lidí.

Dead Space 3

Z nového přírůstku do série Dead Space jsme měli strach už dávno před včerejší tiskovkou, strašil nás zejména evidentní příklon k akčnějšímu přístupu. A vlastně nás bude strašit dál, protože závěrečná prezentace jen potvrdila naše obavy. Bohužel to není jen náš pocit, vždyť na "raketovou jízdu" nás pozval i ten povídající chlápek z Visceral Games. Neodpustil si ani další prázdné řeči, vyhlásil však docela pěknou soutěž o design nejzajímavější zbraně, zúčastnit se můžete zde.

Pak se k ovladači dostal velice německy vypadající pán a chopil se předvedení hratelné ukázky. Ta opět dokázala, že třetí Dead Space jde trochu jiným směrem než předchozí díly, což podepisuje třeba hektický útěk z vybuchující lodi. Našemu negativistickému postoji pak nahrává i nesmyslný fakt, že Isaac celkem bez problému dýchal v otevřeném vesmíru, aniž by měl hlavu pokrytou svou parádní helmou. Následná vyhýbací sekvence v nás rovněž nevzbudila ten efekt survival hororu, až úplně závěrečný sestříhaný trailer navodil lehce tísnivou atmosféru, i tak té akce bylo až nezdravě příliš. Hra vyjde začátkém února 2013 pro Xbox 360, Playstation 3 a PC.

FIFA 13

Ještě před novinkami týkajícími se nového ročníku regulerní FIFY došlo i na zmínku o hře FIFA Online 3, kterou čistě pro korejský trh vydává společnost Nexon, je plně zdarma, my se samozřejmě více zaměřili na plnohodnotnou FIFU. Vidět jsme mohli vylepšený režim Ultimate Team, který bude propojen i s webovou stránkou a pravděpodobně sociálními sítěmi.

Aktualizace se dočká i Impact Engine, což by mohlo zamezit nekonečenému přísunu úsměvných videí na youtube. Nejzajímavější prezentovanou novinkou byl prvek Matchday, kterému jako modelová situace posloužil nedávný triumf Manchesteru City v anglické Premier League, kdy se dvě podstatná utkání hrála ve stejnou dobu a hráči Man City zkrátka museli vyhrát, aby se stali anglickými mistry. To logicky ovlivnilo jejich psychiku a následné výkony na hřišti, a přesně tak bude fungovat i Matchday. Vítanou novinkou je i to, že statistiky hráčů se budou měnit v závislosti na reálných výkonech. FIFA 13 vyjde 28. září pro téměř všechny dostupné platformy. Pokud byste se o novém fotbalu chtěli dozvědět něco víc, opět zčekujte Zdeňkovy dojmy z prezentace v Edenu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama