Článek E3 blog: americká zkušenost

E3 blog: americká zkušenost

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

6. 6. 2011 22:22
Reklama

Jet poprvé v životě do Ameriky znamená, že se budete neustále nevěřícně rozhlížet všude kolem sebe. Jet poprvé v životě do Los Angeles znamená, že i v té nejtuctovější uličce budete hledat místo známé z nějakého filmu. Jet poprvé v životě na E3 znamená ohromnou zkušenost. Konečně máte alespoň rámcově představu o tom, jak jsou ty hry opravdu „velké“. Po celém městě visí plakáty na všemožné tituly, Convention Centre je doslova oblepeno herními reklamami a po ulicích se promenádují bez jakéhokoliv přehánění davy lidí s visačkami na krku. Jenom v našem hotelu, který není kdovíjak blízko k výstavišti, jsme ráno při snídani potkali čtyři takové. A to je jen špička ledovce.

Samotná výstava se ale teprve rozjíždí, alespoň z našeho pohledu. Vy jste už několik dní zahlcováni přívalem novinek a článků, jenže my v L.A. víme paradoxně naprostý buřt. Nikdo nám necpe tiskové zprávy, nikdo nás nenutí číst zaručeně první informace. A tak to jediné, co nám výstava zatím mohla nabídnout, byly tiskové konference. Na rovinu, pokud je sledujete čistě na nějakém live streamu z jedné jediné kamery, máte přibližně poloviční představu o tom, jaké doopravdy jsou. Možná ani to ne. Sedět ve stohlavém, popřípadě tisícihlavém davu a mít možnost koukat nejen na pódium, ale i kolem sebe, je opravdu k nezaplacení. Na druhou stranu, firmy se vám právě onou efektní show snaží valit neustále nějaké šrouby do hlavy, abyste právě o jejich hře napsali co nejlépe.

Sympatický Microsoft šel po loňsku do sebe

Tiskovka Microsoftu zatím působila z těch, co jsme měli možnost vidět, nejsympatičtěji. Firma z Redmondu šla oproti loňskému zklamání notně do sebe a představila nám typickou americkou show s důrazem na hry, hry, a zase hry. A bylo celkem jedno, že většina z nich byla určena výhradně pro Kinect, hlavně když se to dá hrát. Na pódiu. A s dětmi. Hodně dětí! Hardcore hráč si nicméně nemohl na nic stěžovat. Dostal Forzu Motorsport 4, Gears of War 3, Call of Duty: Modern Warfare 3, Mass Effect 3, Ghost Recon: Future Soldier a Tomb Raidera. A komu by to bylo málo, tak, zcela v souladu s obecně zažitou představou o dokonalé firemní prezentaci, si mohl užít ještě závěrečný bonbónek ve formě traileru na Halo 4, u kterého mi, jakožto Halo-fanouškovi, přebíhal moc příjemně mráz po zádech. A to i přesto, že vlastně nebylo ukázáno nic, na co by se dalo konkrétně těšit. Jenže stačilo, že se na kratičký moment celý sál utopil v obřím titulku Halo 4 – a Microsoft měl všechny přítomné v hrsti.

Z hlediska diváka se celý tiskový brífink nesl ve velmi pohodovém duchu. Na pódiu se neustále něco dělo, trailery byly sestříhané a vybrané velmi efektně a člověk ani nějak nestihl postřehnout, že je hodina pryč a je čas se přesunout o dům dál. Jasně, dobrý dojem je třeba zchladit i tím, že se člověk na takovou akci podíval vůbec poprvé a navíc ho v „awesome“ dojmu podporoval dav Američanů, výskajících mu za zády. Jenže to nic nemění na tom, že dramaturgie Microsoftu prostě odvedla svou práci dobře. Že hry vyjdou až za rok? Koho to bude zítra zajímat. Vy jste je viděli už teď. A cítíte se proto, alespoň chvilku, naprosto exkluzivně, za což si pochopitelně vysloužíte pár uklidňovacích pohledů od starších kolegů. Po právu. Ne vše bylo až tak skvělé a ještě krásnější. Když se na pódiu objevil Peter Molyneux, asi všichni čekali další díl série Fable. Jenže místo toho jsme dostali jakýsi House of the Kouzelná Hůlka v podobě Fable: The Journey. Ano, ta hra je určena pro někoho trochu jiného, než jsme my, ale stejně to zamrzí. Stejně tak Tim Schafer, jehož Kinectová monstra ze Sezamové ulice sice byla děsně roztomilá, ale všichni by radši viděli nové Psychonauty.

Přímé přenosy z UFC? A co tam máte dál…

Ačkoliv jsme se dočkali spousty oznámení, pamatovat si budeme jenom pár. Málokomu utkvělo v paměti to, že se na Xbox 360 chystá nezávislý hit Minecraft. Nikdo tu moc neřeší YouTube a Bing na Xbox Live. Přímé přenosy z UFC si vysloužily jeden dlouhý potlesk, ale jinak také ticho po pěšině. Je zajímavé sledovat z první ruky to, jak spousta „exkluzivních“ informací slouží čistě k napsání novinky na web, ale už deset minut poté je řeší jenom ti nejzarytější fanoušci daného titulu. Přesto bylo těch pozitiv tolik, že už se nemůžeme dočkat rána, kdy vyrážíme na tiskovku firmy Nintendo. Co by mohlo být lepšího, než nová konzole? Nový Mario?!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama