Disgaea DS Článek DS souhrn: tři RPG do kapsy

DS souhrn: tři RPG do kapsy

Jan Vitík

Jan Vitík

10. 8. 2009 22:34 11
Reklama

Valkyrie Profile: Covenant of the Plume

Výrobce: Tri-Ace | Distributor: Conquest

Fanoušci tahových strategií všeho druhu mají DS platformu rádi, protože jim nabízí dostatečné množství kvalitních titulů, u kterých si mohou chrochtat blahem. A jestli někomu již chrochtací matroš došel, mohou zkusit další přírůstek do žánrové rodiny: Valkyrie Profile: Covenant of the Plume. Pokud jste se doposud nesetkali s žádným titulem z této série pro PlayStation, nezoufejte, neboť jde o samostatnou hru bez návaznosti na předchozí. Kdybych měl hned na úvod vypíchnout jednu věc, proč si VP: Covenant of the Plume zahrát, ukázal bych na příběh, jelikož přináší na DS vyzrálost a „dospělost“, což je v záplavě někdy až přehnaně infantilních a pohádkových zápletek osvěžující. Hlavním hrdinou je mladý válečník Wylfred, který touží pomstít svoji rodinu, a aby toho dosáhl, musí obětovat své přátelé a učinit důležitá rozhodnutí, která ho nasměrují na některé z několik zakončení.

Stejné nadšení již bohužel nepanuje při hodnocení soubojového systému, na kterém celá hra stojí. Nelze upřít snahu osvěžit tahové souboje drobnými detaily, ale také nutno podotknout, že jako celek to nikterak oslnivě nefunguje. Do bitev si můžete vzít pouze čtyři postavy, na jejichž přímé spolupráci jsou souboje postaveny. Každý charakter má přidělené tlačítko, jehož mačkáním provádíte útoky a všichni spolubojovníci v dosahu mohou útočit společně na jednoho nepřítele, čímž získávají značnou výhodu. Nejvíce souboje sráží jejich zdlouhavost, způsobená neustálým přepínáním kamery mezi celkovým pohledem na bojiště a „detailem“ pouze na právě aktivní bojovníky. Zklamáním je špatná umělá inteligence, protože soupeři jsou pasivní a hloupí. Po vizuální stránce to také není slavné a vše zachraňuje alespoň hudební podklad. Pokud se nenecháte odradit častým opakováním neúnosně dlouhých soubojů, můžete si užít i trochu té zábavy.

Hrej! verdikt: 7/10

Disgaea DS

Výrobce: NIS | Distributor: Conquest

Z PS2 přes PSP až na DS. Taková byla šest let trvající cesta titulu Disgaea: Hour of Darkness na platformu od Nintenda. Pokud o této hře slyšíte poprvé, vězte, že jde o fantasy tahovou strategii, stejně jako v recenzi výše. Tentokráte se ocitnete v roli mladého prince Laharla, který se po probuzení z dva roky trvajícího spánku vydává hledat svého otce. Dějová linie rozdělená do čtrnácti kapitol je plná zábavných situací a umě napsaných dialogů a potrvá hluboko přes třicet hodin, než se prokoušete na konec. A nudná cesta to rozhodně nebude, protože soubojový systém patří k tomu lepšímu v oboru. Jeho síla tkví v jednoduchosti a přístupnosti i pro nově příchozí hráče. Bojiště rozdělené čtvercovou mřížkou je na spodním displeji, zatímco nahoře je mapa celého bojiště zobrazující všechny zúčastněné jednotky. Když k tomu ještě přidáme možnost rotovat libovolně kamerou, získává hráč jedinečný přehled a komfort při strategickém plánování, bez něhož nevyužije efektivně všechna ta komba a týmové útoky.

Za zmínku rozhodně stojí i systém Geo symbolů, vnášející do soubojů zajímavý prvek. Předměty ve hře mají určitou barvu, která znamená, že na stejně zbarveném čtverečku lze využít nějakou jejich zvláštní schopnost. Naučit se správně je využívat a řetězit jejich efekt trvá nějaký ten čas, ale za tu námahu to stojí. S předměty si vůbec užijete spoustu zábavy. Možností různých vylepšení a modifikací každého jednotlivého kousku je nepočítaně. Obzvláště vypečená je skupinka úprav „dark assembly“, kdy prostřednictvím miniher platíte démonickému senátu, který vám umožňuje přístup k bonusovým libůstkám všeho druhu. Na vizuálním zpracování je oproti předchozím verzím vidět nutná komprimace, ale vzhledem k zachování charakteristického stylu a kvalitě náplně si těžko představit někoho, kdo by si stěžoval.

Hrej! verdikt: 8/10

Suikoden Tierkreis

Výrobce: Konami | Distributor: Conquest

Máme tu dnešní poslední výlet klasické konzolové série na DSko a v porovnání s oběma předchozími nutno konstatovat, že silné a slabé stránky má někde úplně jinde. To největší nej praští každého do očí hned při prvním spuštění a vydrží až do konce. Tahle hra vypadá naprosto úžasně a její styl a atmosféru si okamžitě zamilujete. Tady bohužel bezbřehé nadšení končí a střídá ho řada zklamání. Předně příběh. Možná je to způsobeno přílišným namlsáním z předchozích her, ale zápletka Suikodenu je nemastná a neslaná. Dialogů je tu požehnaně, ale jsou naprosto bezobsažné, nevtipné a místy dost hloupé. Příliš nepomáhá ani výskyt pěkných a dokonce namluvených cutscén, protože kde nic není, ani dabing nebere.

Všechno by šlo zachránit kvalitním soubojovým systémem, který by udržel hráčovu pozornost, ale zase špatně. V principu nelze nic namítat proti použití starého osvědčeného, ovšem nesmí to už být nuda, což v tomto případě je. Opět se neubráním srovnání s předchozími tituly, které do soubojů vnáší prvky navíc, vytvářející z obyčejných tahových potyček strategické bitvy. V případě Suikoden na taktiku zapomeňte, protože kromě obyčejného vybírání z palety útoků nepotřebujete nic navíc. Jako nelidské mučení pak působí vysoká frekvence náhodných soubojů. Jedinou záchranou je možnost nechat válčit pouze umělou inteligenci, která si vzhledem k velmi nízké obtížnosti nepovede výrazně hůře než vy. Zaujmout může alespoň 108 hratelných charakterů, dávkovaných postupně během hry.

Hrej! verdikt: 6/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama