Age of Conan: Unchained Článek Dojmy a zážitky z X06 aneb Petera Jacksona nudí filmy!

Dojmy a zážitky z X06 aneb Petera Jacksona nudí filmy!

Radek Friedrich

Radek Friedrich

29. 9. 2006 22:27 4
Reklama

Ze středy na čtvrtek se v katalánské metropoli Barceloně konala tradiční X06, které jsem měl to štěstí účastnit se osobně. Jediným zádrhelem (osobního rázu) se mi jevil odlet letadla z pražského letiště, který byl stanoven na sedmou ráno. Pokud bych měl dodržet doporučení z letenky a být na místě o dvě hodiny dříve, vstával bych poprvé v životě dříve, než začíná jezdit metro. Ale jako vždy se ukázalo, že i půlhodinka před odletem je s trochou stresu a rychlejší chůze naprosto dostačující rezerva. Samotný dvoufázový let (přestup v Miláně) probíhal v pohodě, až na nezvyklý druh občerstvení podávaný na palubách italské společnosti. Bábovka škrábe v krku snad ještě teď.

Na tuhle událost sezval Microsoft lidi z herní branže v hojném počtu a opravdu z celého světa. První den odpoledne byl určen velkolepé konferenci s mnoha překvapeními a oznámeními. Protože jsme ale do Barcelony dorazili celkem brzy, měli jsme se třemi dalšími kolegy z Čech trochu času projít si historické centrum města. Na můj vkus, možná trochu moc hektická doprava v ulicích, ale jinak vám město můžu naprosto jednoznačně doporučit. Najdete tu všechno od historických budov po moderní architekturu, úžasné parky a přímo na pěší zóně vedoucí k přístavu nechybí to nejdůležitější – Burger King. To už byl ale nejvyšší čas k návratu do hotelu, odkud se konal hromadný autobusový přesun na místo konání konference.

Jak už bylo řečeno, konference přinesla množství informací a odhalení, takže jsme se mohli začít těšit na druhý den, bylo možno většinu titulů na jedinou momentálně dostupnou next-gen konzoli vyzkoušet na vlastní ruce. Nechybělo ani poměrně velké množství her určených pro Windows. Nebudu zde opakovat jejich seznam, který jste si mohli přečíst ve Sleeplesově článku, zaměřím se spíše na pár kousků, které mě z nějakého důvodu zaujaly – ať už v kladném nebo záporném smyslu. Před konferenční halou jsem potkal Petera Molyneuxe, který sháněl oheň, pravděpodobně kvůli nutnosti doplnit hladinu nikotinu v těle. Jako nekuřák jsem tuto životní možnost propásl a odešel se kochat podvečerním výhledem na výškovou budovu, která připomínala giganticky přerostlé vetřelčí vejce, které se někdo pokusil velikonočně vyzdobit.

Prvním vrcholem prezentace pro mě byla předváděčka ze hry Assassin’s Creed, která předvedla několik libůstek, na něž se můžeme těšit – prakticky neomezený pohyb a volba cesty k cíli, šestý smysl, jehož pomocí monitorujeme situaci a vyhlížíme příští oběť, mnohohlavý dav, který by měl být ekvivalentem stínu a tmy v jiných stealth hrách. Při útěku z místa činu pak lze ještě ničit různé chatrné konstrukce, které za hrdinou dokážou vytvořit barikádu zdržující nepřátele – první dojem z gameplay ukázky pro mě byl, že tenhle mix Perského prince s Thiefem přepíše dějiny počítačových her. Ubisoft Montreal zkrátka hry umí. Druhá záležitost, na kterou asi PC hráči hledí s obrovským očekáváním, je Bioshock, jehož ukázka byla opravdu syrovým pohledem do podmořského ráje. Kdo někdy dlaní zastavoval rotující vrták, mi dá za pravdu. Ať už měla situace v ukázce představovat cokoli, svojí atmosférou mě dostala opravdu do kolen. A jak nám (pro jistotu několikrát) opakovali "nic není tak, jak na první pohled vypadá". Tak se nechám překvapit. Jen aby ta holčička nebyla mutant, který za to všechno může...

Skutečným vrcholem pro mě ale bylo zcela neočekávané zjevení Petera Jacksona, který sice vlastně nic konkrétního neřekl, ale po pětiminutových ovacích jsme se aspoň dozvěděli, že s nově založenou firmou by se měl ve spolupráci s Microsoftem starat o vznik zcela nového druhu zábavy. Nechme se překvapit, jestli nás náhodou nečeká velkolepý návrat "interaktivních filmů", které se objevily zároveň s rozšířením CD média a po právu pak zmizely v propadlišti dějin. Konferenci samotnou pak zakončila upoutávka na Halo Wars, což bude realtimovka ze světa Halo od profíků z Ensemble Studios.

Nevím, kdo zajišťoval průběh X06 po organizační a technické stránce, vím ale, že bych nechtěl být na jeho místě. Ve večerních hodinách se totiž celá armáda pozvaných lidí přesunula snad desítkou autobusů na místo konání večerní párty. Barcelona, jak se mi zdálo z mého pohledu, nemá klasickou dopravní špičku jako jiné metropole, ale provoz v ulicích se mění z hustého na neskutečný, aby v popůlnoční době mírně polevil – to jen k nabrání sil do dalšího dne kličkování, troubení, popojíždění a zase troubení. Párty se konala v pětipodlažním klubu s vlastní zahradou a jen protože nerad používám moc často slovo velkolepá, tak ho teď ode mne neuslyšíte. Při procházení prostor, kde někdo neustále nabízel různé dobroty, jsem narazil na několik hudebních skupin, venku na zahradě pak všichni hladovci mohli zasytit své útroby vynikajícími specialitami z grilu. Díky kolegům z Polska jsem dokonce zanechal valnou část fronty za sebou a ještě k tomu pokecal téměř rodným jazykem.

Jedna menší přízemní místnost byla vyhrazena multiplayeru Gears of War, hře která mě krom HD grafiky zaujala skutečně realistickou měrou brutality boje vojáků s vetřelci. Potoky krve, jekot raněných a svist kotoučové pily na pancíři protivníka hned tak nezapomenu. O kvalitách hry svědčí i to, že já jako notorický PC hráč jsem se překonal a ovládl ji pomocí padu. V některém z horních pater pak byly k vyzkoušení i další hity jako Call of Duty 3, Pro Evolution Soccer 6, nový Sonic či Splinter Cell. Protože jsem se ale zapsal na ranní diskuzi s triem Jackson, Molyneux, Moore, popůlnočním autobusem jsme se nechal odvézt na hotel, abych pak po ránu mohl být přítomen poučnému rozhovoru zmíněných pánů. Vyplatilo se to i jinak, podařilo se mi prohodit pár vět osobně s Peterem Jacksonem, takže pokud někdy vznikne hra na motivy jeho filmu Braindead, můžete děkovat mě. :-) Právě v téhle diskuzi Jackson zmínil, že poslední dobou zjišťuje svoje otupění vůči filmům, už dlouho se nehnal natěšený na žádnou premiéru, vždycky si řekne :počkám si na DVD.: A ve hrách nebo jim podobném druhu zábavy vidí naději na nový způsob vyprávění příběhů, na kterém by se osobně rád podílel.

Zbytek dne až do odletu byl pak vyplněn prezentacemi titulů, které se zaslouží samostatná preview, pro PC hráče patří mezi jednoznačně nejočekávanější Fable 2 z dílny Petera Molyneuxe a Alan Wake od Remedy. Měl jsem možnost chvíli si zahrát i Hellgate: London, která by mohla nadchnout všechny fanoušky Diabla, užil jsem si vytváření postavy do Neverwinter Nights 2, posadil vrtulník do drátů vysokého napětí v MS Flight Simulatoru X, nechápavě sledoval snažení druhých ve Viva Piñata. Her bylo tolik, že pro jednoho člověka nebylo možné prozkoušet je všechny, ale aspoň letmý dotek si zasloužily HL2: Portal, Shadowrun, střílečka, která umožní online klání mezi windowsisty a majiteli X360, zkusil jsem i patičku pokeru v World Series of Poker: Tournament of Champions, kde těsně před vyložením karet vypadl proud, takže jsem zůstal chudákem...

Na vlastní kůži jsem si vyzkoušel třeba dvě zajímavé onlinovky - Age of Conan - Hyborian Adventures a The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar, o kterých se dočtete v samostatných preview. Část dne jsem "obětoval" týmovému multiplayeru Gears of War, ve které se naše náhodně složená skupina střetla s podobně složenou čtveřicí a i přes mírný handicap v podobě invertovaného zaměřování jsem o dva body překonal nejlepšího ze soupeřícího týmu a stal se tak individuálním vítězem. Na scénku, kdy jsem se dostal ke stacionárnímu kulometu a smrští olova zastavil soupeře, který už začal motorovkou porcovat mého kolegu, jen tak nezapomenu. O nejzajímavějších hrách se tedy brzy dočtete v podrobnějších preview, mě už nezbývá než ocenit perfektní organizaci a péči, kterou se mi dostávalo po celou dobu konání X06.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama