Dragon Age: Prameny Článek DLC vendeta

DLC vendeta

Dalibor Franta

Dalibor Franta

14. 9. 2010 22:00 10
Reklama

Není to ještě ani celý měsíc, co jsme se s pravidelným souhrnem nejnovějších DLC viděli naposledy, a už jsme zase zpátky. Září bylo totiž k hráčům mimořádně milosrdné a že se navíc jako bonus urodilo i pár přídavků s vysokým… jak to říct… společenským profilem, rozhodli jsme se tentokrát navázat o něco dříve, než bývalo zvykem. Nechat Jimmyho vendetu nebo Shadow Brokera čekat další měsíc, to by bylo vysloveně nemorální.

Mafia II: Jimmyho vendeta

Cena: 800 MS bodů , 7. 99 euro (cca 200 korun)

Plešoun Jimmy zaklepal na dveře sotva 14 dní po tom, co se Mafia II objevila na pultech a tak trochu si tím, hošan, pošramotil reputaci dřív, než vůbec stačil v ulicích Empire Bay rozpoutat svůj pomstychtivý teror. Vydat totiž poměrně drahé DLC jen dva týdny po premiéře plné hry, to zavání mamonem na sto honů – když už si v 2K nemohli odpustit obligátní DLC kouskování, mohli alespoň navnadit hráče přídavkem zdarma, jako tomu bylo v případě PS3 exkluzivního The Betrayal of Jimmy. Ale doba už je taková, tak se s tím holt musíme nějak poprat.

Jimmyho vendeta nemá kromě města s hlavní dějovou linkou Mafie II nic společného. Ujímáme se role čističe Jimmyho, který se musí v rámci pomsty irským a italským mobsterům prokousat třicítkou arkádových misí. Arkádových proto, že vám hra pečlivě počítá skóre (a s ním žebříčky) za utržená zabití, headshoty, přestupky proti pořádku, ale i za výsledný čas potřebný k dokončení úkol ů jako jsou krádeže aut, ochrana osob, ničení majetku apod. Vlastně se ani nejedná o mise v pravém slova smyslu jako spíš o prostor k vyřádění, který v původní Mafii II tolik chyběl. V tomto směru plní Jimmy svou úlohu velmi dobře a konečně nabízí pořádný, destrukcí narvaný sandbox v něž neexistují prakticky žádné limity. Přes docela chabý úvod a možná zbytečně mnoho podobných misí stylu „ukradni a odvez“ navíc úkoly v závěru solidně přituhují, takže kromě zábavy je to i docela výzva. Ale…

Po celou dobu hraní se zkrátka nezbavíte dojmu, že „tohle mělo být v plné hře“! Jako stand-alone přídavek, který nijak nesouvisí s hlavní dějovou linií a místo doplnění ji širokým obloukem obchází, jako by s ní snad ani nechtěl mít nic společného, Jimmyho vendeta i přes své dílčí kvality naprosto nefunguje. Je to jako pořídit si k Pac-Manovi DLC s Terminátorem. Vy víte, že tam nemá co dělat, on ví, že tam nemá co dělat, ale stejně všichni předstíráme, že přesně Terminátor tomu celou dobu chyběl. Za dvě extra stovky tahle porce navíc rozhodně nestojí – škoda jen, že pokud se chcete v Empire Bay trochu odvázat, jiné cesty než skrz toto placené DLC zatím není. A to je na celé té věci asi nejhorší…

Hodnocení: 6/10

Dragon Age Origins: Witch Hunt

Cena: 560 MS/Bioware bodů, 6. 99 dolarů (cca 140 korun)

Tak jsme to asi posledně zakřikli, když jsme BioWare pochválili za zlepšenou práci s DLC pro Dragon Age. Po výborné bardce Lelianě a skvělých trpasleších z Orzammaru přišla na řadu s nahlížením pod scénáristické sukýnky i čarodějka Morrigana, ale radost by z toho věru neměla. Vlastně… ani se celé té taškařice pořádně neúčastní. Kdo by čekal pohled do Morriganiny temné minulosti případně pořádnou detektivní story mapující její kroky po skončení hlavní dějové linie, zůstane zklamán. Tentokrát to všechno absolvujeme jen tak, kvůli ukradené elfí knize a navíc s bandou cizích, nezajímavých postav, jejichž dialogovou malátnost neosvěží ani těch pár krátkých cameo momentů s vždy vtipnou a pohotovou kouzelnicí Morriganou. Co s vypětím všech sil drží zajímavé a originální úrovně, strhává vandalsky odfláknutá škála monster a obtížnost, které po zkušenostech s The Golems of Amgarrak zaskočí snad jen úplného vol… začátečníka. Hlavním viníkem přesto zůstává tupý a laciný příběh – jakoby úžasný fantasy svět DAO nenabízel stovky tajemství, jako by potřeboval další klišovité lepidlo k uplácání úplně zbytečného DLC. Na 90 minut to možná stačí, ale v celkovém kontextu řady kvalitních DLC je to krok zpět.

Hodnocení: 5/10

Bioshock 2: Minerva’s Den

Cena: 800 MS bodů, 7. 99 euro (cca 200 korun)

Někteří z nás už se teď možná v myšlenkách ztrácejí v hlubokém dekoltu krasavice z úžasného traileru na Bishock 3, 2K si přesto ještě našlo čas připomenout krásné chvíle strávené v Rapture placeným přídavek pro druhý díl svého podmořského hitu. A ještě že tak! Minerva’s Den se odehrává paralelně k hlavní dějové linii hry (tzn. není třeba mít odehrán hlavní příběh) v odlehlé části Rapture a je to klenot, na jaký jsme dlouho čekali. To nejlepší ze série Biošokáren zhuštěné do pěti hodin poctivé a napínavé hratelnosti, s několika novými zbraněmi a plasmidy (žlutý Ion Laser a přenosná černá díra Gravity Well), novými Splicery i upravenými Velkými taťuldy. Zápletka DLC se tak trochu vrací k originálnímu Bioshocku – jako Subject Sigma se hráč vydává za záchranou umělého mozku Rapture, počítače The Thinker. Touto poutí ho ve stylu Andrewa Ryana provází inženýr a geniální vynálezce Charles Porter, který si touto cestou zároveň vyřizuje účty s jedním ze svých úhlavních nepřátel, aby v závěru dopřál hráčům typicky „nečekanou“ rapturovskou pointu. Minerva’s Den je DLC přesně podle našeho gusta – při zachování kouzla a atmosféry původní hry rozehrává vlastní zajímavý příběh a poskytuje hráči pohled na tytéž události z jiné perspektivy, přesně jako to svého času dělaly datadisky pro první Half-Life. K rozloučení s podvodním světem jako dělané.

Hodnocení: 9/10

Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker

Cena: 800 MS/Bioware bodů (cca 200 korun)

Nejlepší na konec. DLC pro Mass Effect 2 držela v posledních měsících příjemně vzestupnou tendenci, ale to všechno bledne a chřadne ve srovnání s tím nejnovějším. Důvod je jednouchý – zatímco všechna předchozí rozšíření byla vlastně jen takový výlet bokem podle předem známé šablony a bez výraznějších dopadů na příběh a jeho protagonisty, Lair of the Shadow Broker bez uzardění hmátl do samého přediva hlavní příběhové linie a třebaže se vydává krapet stranou, po stopě legendárního obchodníka s informacemi Shadow Brokera, odnesete si z něj několik důležitých příběhových rozhodnutí, jež slibují ovlivnit i události v dalším pokračování série. Do party se navíc, alespoň na chvíli, vrátí stará dobrá modrá pihatá Liara, což zavdává nejednu příčinu jak k romantickému hašteření (zvlášť máte-li z prvního dílu „onu“ zkušenost), tak i k řadě nesmírně vtipných a trefných dialogů (jako když Shepard s Liarou vzpomínají na „příšerně ovladatelné Mako“). Příjemně strávené dvě až tři hodinky rámuje klasická kosmická akce, dva výborní bossové a hlavně monumentální tajné sídlo Shadow Brokera, který – nemáme-li prozradit nic důležitého – má skutečně nevšední nároky na pohodlné bydlení. Lair of the Shadow Broker je krásně ucelená kapitolka ze života ve vesmíru – taková, u které cítíte, že nepozbude smyslu v momentě kdy ji dohrajete a která jako bonus poskytne pár pikantních informací o jednotlivých členech vašeho týmu. Až člověka zamrzí, že za to všechno musí platit a že si tak povedená (a pro další vývoj docela důležitá) vedlejší mise nenašla cestu do plné hry. Každopádně když už koupit nějaké ME2 DLC, pak toto.

Hodnocení: 9/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama