Darkstar One Článek Darkstar One

Darkstar One

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

27. 2. 2006 23:54
Reklama

Ascaron sice nepatří mezi nejznámější světové herní firmy, nicméně doma v Německu se řadí mezi velikány, zvláště díky sériím Patrician/Port Royale (historické obchodní strategie) a Anstoss/On the Ball (fotbalový manager). Šlo ale o hry určené převážně pro německý trh, mezinárodního úspěchu se rozhodli dosáhnout, a také dosáhli, s akčním RPG Sacred. Uznání se jim líbí a tak chystají další velký projekt pro světové publikum.

Darkstar One je akčně orientovaný vesmírný simulátor odehrávající se v obřím vesmíru. A informace o něm mi pro vás poskytli produktový manažér Ascaronu Alan Wild, vedoucí tohoto projektu Daniel Dumont a technický ředitel Kay Struve.

S jakou vizí jste se pustili do tohoto projektu?

Daniel Dumont: Jednou z prvních her, které jsem kdy hrál, bylo Elite. Pak přišly hry jako Wing Commander, Privateer, Tie Fighter, Freelancer… všechny jsem je miloval. Nicméně jsem nenašel takovou, která by kombinovala rozsáhlý, autentický vesmír s propracovanou akčně orientovanou hratelností. A přesně toho chceme dosáhnout s Darkstar One, jednoduše ovladatelná akční záležitost na pozadí bohaté vesmírné simulace.

Poslední dobou moc příspěvků do žánru nebylo, čím to chcete změnit, co nabídnete?

Alan Wild: Darkstar One nabídne skvěle hratelnost záležitost, vedle ní napínavý příběh a rozsáhlé herní prostředí, které naláká jak hráče příležitostné, tak hardcorové. Daniel Dumont: Mix mezi příběhem a volnou hrou je hodně mimořádný. Působivý příběh vás provází celou hrou. V rámci příběhu si zpřístupňujete nové systémy, objevujete nové rasy a technologie, plus si vaší loď vylepšujete prostřednictvím klasických RPG prvků. Jinými slovy si prostřednictvím příběhu otevíráte nové možnosti, které ale plně zkoumáte a využíváte prostřednictvím volné hry. Tak třeba si vylepšíte loď a získáte u ní nový prostor pro zbraně, ale abyste do něj nějakou mohli dát, musíte si na ní vydělat. A kredity si vyděláte právě prostřednictvím volné hry, což je obecné označení pro všechny bohaté možnosti, které hra nabízí. Což mimo jiné značí pirátství či lov pirátů, pašování, žoldáctví, obchod, na co si jen vzpomenete.

Šlo by dát příklad těch rozmanitých možností akce?

Daniel Dumont: Tak třeba se ke stanici blíží loď. Můžete ji požádat o pomoc proti pirátům nebo jí můžete zničit či na ní „jen“ zaútočit a donutit jí odhodit náklad. A pokud máte u sebe nákladové roboty můžete náklad sebrat a někde ho prodat.

Jaká je zápletka hry a kdo je onen Kayron Jarvis?

Alan Wild: Hra začíná ve chvíli, kdy její hrdina Kayron obdrží smutnou zprávu ohledně smrti jeho otce a v důsledku toho získá pokročilou vesmírnou loď Darkstar One. Pak se Kayron dozví lecco o otcově práci a zaplete se do událostí důležitějších, než se na první pohled zdáli. Dostane se k dalším a dalším stopám, které ho provedou úvodem děje a odhalí nové spojence i nepřátele. Zkrátka se máte na co těšit, čeká vás spousta překvapení a zvratů.

Daniel Dumont: Spousta her s jinak dobrými příběhy trpí tím, že hráč má jen krátkodobé cíle. Na konci si možná řekne, že prožil prima příběh, ale spousta těch menších vyzněla tak trochu do ztracena a tím je omezena dramatická stránka. V Darkstar One máme jeden hlavní příběh a k tomu další dva, vše běžící zároveň. Pokaždé máte před sebou tři cíle: krátkodobý vám říká, co dělat zrovna teď (např. splnit nějakou misi a získat potřebnou informaci nebo zbraň), střednědobý cíl (např. najít vraha vašeho otce) a dlouhodobý (hlavní nebezpečí, se kterým se musíte utkat). No a jak se propracováváte jednotlivými liniemi, které se čas od času různě prolínají, napětí a působivost příběhu vás neopustí ani na okamžik.

Zdůrazňujete akční stránku hry, ale chybět nemá ani obchodování, nějaká ta strategie a další věci, takže jak je to?

Alan Wild: To je právě přednost Darkstar One a to je to, kde Daniel Dumont a jeho tým ukazují své schopnosti. Darkstar One nabízí zábavu ve všech svých složkách, ať už jde o akci, napínavý příběh, interakci s novými postavami, obchod, lov zločinců atd. Tak třeba si jako hlavní zdroj příjmů vyberete pirátství. Což je sice výnosné, ale může po vás jít policie nebo nějací lovci odměn. Každopádně musíte jednat rychle, čeká vás dost bojování, opatrnost a pohotovost budou hrát velkou roli. Takže třeba neuškodí odklidit se na chvíli do ústraní, neútočit na velké cíle či dokonce splnit mise, které vaši reputaci trochu zlepší. A taktizování si v boji užijete více než dosti, vzhledem k vašemu chování, k vám budou jednotlivé rasy přistupovat přátelsky či nepřátelsky a každá z nich má jiné lodě, zbraně a bojové styly.

O jaké rasy jde, kolik jich bude, na jaké nepřátele narazíme?

Alan Wild: Je jich celkem šest a každá z nich nabízí pestrou paletu unikátních postav, které v průběhu hry za různých okolností potkáte či se o nich v různých souvislostech doslechnete. Hlavní nebezpečí Kayronovi hrozí od rasy zvané Thul. Jde o dávné potomky pozemšťanů, kteří dnes tvoří technologicky velmi pokročilou rasu. Časem začne přibývat náhlých přepadů a divokých útoků nejrůznějších lodí, takže se určitě nebudete nudit a také poznáte, že Kayron je zapleten v něčem větším, než je pomsta za vraždu jeho otce.

Jak je na tom hra co do technologického základu, jaký třeba používáte engine?

Kay Struve: Engine byl vyvinut zde v Ascaronu, zabralo to několik let. Cílem bylo vytvořit pestrobarevný a bohatý herní vesmír s působivými vizuálními efekty, nápaditým designem, aby každá z ras měl unikátní styl, a také realistické a atraktivní stínování a hru světel ve vesmírném prostředí. K tomu jsme vytvořili řadu shaderů pro planety s atmosférou a meteorická pole (která se mohou skládat z tisíců zničitelných meteoritů). A dále použitím post-efektů jsme získali možnost, jak měnit vzhled hry v souvislosti s konkrétní atmosférou, náladou.

Daniel Dumont: Náš engine podporuje všechny moderní Shader technologie a HDR světelné efekty. Navíc umožňuje přizpůsobení hry slabším grafickým kartám jako třeba série GeForce4200, i na nich tak bude možná Darkstar One hrát.

Jak moc má hra působit autenticky?

Alan Wild: Celé herní prostředí je simulované velmi realisticky. Máme přes 300 obyvatelných systémů, každý z nich se simulovaným živoucím prostředím. To značí nejen realistické obchodování či pašování, ale také zvýšený realismus ve smyslu reputace vzhledem k ostatním rasám, policii, lovcům odměn, vládním systémům apod. Dále, všechno se netočí jen kolem hlavního hrdiny, události ve vesmíru jsou též ovlivňováni vztahy mezi jednotlivými rasami, což se zase může zpětně odrazit na vašich zážitcích.

Jak se to má s tou RPG stránku ohledně vylepšování hráčovi lodi?

Alan Wild: Tu loď lze modifikovat v celé řadě ohledů. V podstatě jde o to, že všech možných konfigurací je tolik, že to vypadá, jako byste průběžně měli k dispozici různé typy lodí. Což dále značí, že se s lodí můžete lépe identifikovat, přizpůsobit ji vlastnímu stylu – naložte ji raketami, lasery či těžkými kanóny; dejte dostatečné pancéřování a štíty nebo se naopak soustřeďte na rychlost a manévrovatelnost. Zvětšete hlavní trup nebo se soustřeďte na křídla a motory a dle různých zbraňových pozic ji budete moct vybavit takovými zbraněmi, jaké budete potřebovat pro další mise, vaše další cíle.

Něco na závěr?

Daniel Dumont: Máte před sebou rozmanitou akci s rozmanitými bitevními styly a speciálními bossovými nepřáteli s dalšími speciálními manévry. Dále je to nenápadná RPG složka, kdy vylepšujete vaší loď a takový speciální plasmový kanón má úžasné „magické“ efekty. Můžete na ní instalovat automatické věže (a můžete se skrz ně dívat!), kterými lze zpomalit akci a zvýšit důraz na taktické elementy. A pokud potřebujete, máte tu příběh, pokud chcete, můžete si ve volné hře, dělat co chcete. A to je jen pár věcí, které zde můžete dělat, Darkstar One jinak nabízí celou řadu dalších zábavných a propracovaných prvků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama