Cukr bez biče: o povaze odměn ve World of Warcraft

5. září 2010 00:00 / Ondřej Hrabec / Téma / Diskuze (4)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20841473
YcemaN napsal 8. 9. 2010 v 19.03

_Dikobraz: Google it

Nahlásit nevhodný obsah

20843566
Rizom napsal 8. 9. 2010 v 17.58

kywi:

Propříště byste si mohl odpustit podobné osobní výpady a věnovat se výhradně věcné argumentaci. Nebo raději napsat vlastní text, ať můžeme hezky srovnávat :)

Nahlásit nevhodný obsah

20809969
kywi napsal 6. 9. 2010 v 13.32

Bože proč?!?! Drahá redakce, může už někdo prosím utnout tenhle sebestředný slovní průjem? Autor absolutně nepochopil smysl "odměn" v gamedesignu. Pokud si vážený pane autore někde (gamasutra aj.) přečtete něco o herní odměně, ani omylem to neznamená achievement! To jste pochopil opravdu hodně "blbě".
Odměna jako taková je totiž základem gamedesignu a bez ní by hraní moc zábavné nebylo. A nejedná se o achievement ale o věci jako 1UP a podobně. Stejné je to s tresty. "konec hry","zostuzení", nebo "kratší (setkáte se i s pojmem zkrácená) hra" se ve WOW pochopitelně nevyskytují už z povahy MMO. Ovšem základní milníky jako "částečný (setkal jsem se i s výrazem poloviční) neúspěch", "ztráta zdrojů" zde pochopitelně jsou i když relativně modifikované.
Autor stále zapomíná (nebo o ní vůbec neví?) na iteraci. Blizzard hru vytvořil po předchozích zkušnostech a sociopatologické nesmysly zkrátka a dobře jen opisují kruh kolem jednoho jednoduchého faktu. WOW je výborně iterovaní hra. Opravdu bych nechtěl být účasten vývoje, protože iterace (a že jí muselo být opravdu moc) zde (jak vidno) opravdu ovoce přinesla.

No a samozřejmě si stojím za tím, že podobné kvazifundované (ano, s onou předponou, autor totiž nezohledňuje důležitá fakta jako je právě development hry a již zmíněnou iteraci) elaboráty můžete s trochou nesebereflexe napsat o čemkoli.

Klidně o Člověče nezlob se..

Editováno: 6. 09. 2010 v 13.34

Nahlásit nevhodný obsah

20841473
YcemaN napsal 5. 9. 2010 v 13.35

11,5 milionu hracu WoW uz davno nema.Tohle byl posledni oficialni udaj v dobe kdy vyslo wotlk pak uz se blizz se s poctem platicich hracu nechlubil.No docela by me zajimalo kolik platitich hracu ted blizz ma vzhledem k problemum v Cine a upadajici kvalite.

Nahlásit nevhodný obsah