Command & Conquer 3: Tiberium Wars Článek Command & Conquer 3 – tipy a triky

Command & Conquer 3 – tipy a triky

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

17. 4. 2007 22:51 3
Reklama

V následujících řádcích si shrneme několik tipů pro všechny frakce společné, které se většinou pojí s obecnými vlastnostmi herního prostředí. V další části pak doporučíme, jak nakládat s konkrétními válečnými prostředky jednotlivých stran. Důraz přitom budeme klást na klasické strany GDI a NOD, protože novým Scrinům se podrobněji věnuje samostatný článek Lukáše Bryksy.

Tipy pro každou příležitost

Na každé mapě lze najít celou řadu balíčků se zásobami. Na rozdíl od předchozích dílů C&C, kde jejich sebrání mohlo mít neutrální nebo dokonce i negativní efekt, tady jde vždy o pozitivní pomoc. Krabice obsahují buď finance, nebo jednotku, která je sebrala, vyléčí. Občas se najdou i vzácné bedny, jež zvýší okolním jednotkám zkušenosti.

Hrátky s mosty patří k základům strategické abecedy. V některých misích kampaně si lze zajistit poklidný rozvoj základny zničením přístupových mostů. Ty se nehlásí jako nepřátelský objekt, stačí ale podržet Ctrl a kliknout na ně pravým tlačítkem – označená jednotka se bryskně pustí do jejich destrukce. Most může následně opravit inženýr, sabotér nebo asimilátor, nicméně je to pomalá jednotka. I pokud by ji nepřítel hned začal vyrábět a poslal k přerušenému mostu, získáte stejně spoustu času.

Při obraně základny se hodí využívat funkce Hold Ground spíš než Guard. Pak je totiž možné zapojit i automatické opravování jednotek příslušnou budovou (stejná, která vyrábí vozidla) – při prvním příkazu se od ní totiž jednotky samovolně nevzdálí, zatímco při Guard pravidelně popojíždějí a efekt opravování je tak menší.

Global Defense Initiative

Command & Conquer 3 – tipy a triky
i Zdroj: Hrej.cz
GDI je frakce bez výrazných silných i slabých stránek. Používá v rámci C&C univerza nejkonvenčnější arzenál, její jednotky jsou obvykle silné, odolné, ale pomalejší. Když přebere iniciativu soupeř, je s GDI těžké reagovat, naopak se její síly těžko zastavují při frontálním útoku.

Velká síla GDI je v pěchotě, i když elitní jednotky jsou poměrně dost drahé. Už základní pěšáci mají ale jednu užitečnou funkci: zadarmové kopání zákopů. Pokud víte, odkud přijde nepřátelský útok, můžou posloužit jako základ pro vybudování obrany – jednotka Riflemenů může vybudovat bunkr, pak jej opustit a vybudovat stejně hned několik dalších. Připravené pozice pak obsadí třeba raketometčíci a snipeři, což je nepříjemná kombinace proti všem složením útočných svazů nepřítele. Velmi silní jsou Zone Troopeři, jejich problémem je opět jedině cena. Když se najde díra v obraně nepřítele, je pak smrtící i komando – unikátní jednotka umí vyhazovat budovy instantně do povětří.

Vozidla GDI trpí prakticky všechna syndromem pomalosti. Základní tank Predator je přesto velmi užitečný, obří Mammoth tank má zase tu výhodu, že standardně disponuje i obranou proti vzdušným jednotkám. Výbornou kombinací je potom rychlý Juggernaut se snipery, kteří ho ochrání před komandy a sebevražednými jednotkami nepřítele. Velkou slabinu má pak GDI ve vzduchu – pokud Orcy nenarazí na AA baterie, jsou velmi účinné, ale jdou velmi rychle k zemi. U Firehawků si lze zvolit typ raket, které použijí, chybí jim ale stealth schopnosti.

GDI se příliš nehodí pro rychlé a podvratné strategie, její síla je ale v organizované obraně. Věže GDI sice způsobují menší zranění, ale zase mají vyšší kadenci, lepší variantou jsou ale dobře obsazené bunkry. Připravený útok s Mammothy, Juggernauty a další těžkou technikou pak soupeř zastavuje jen s obtížemi.

Brotherhood of Nod

Command & Conquer 3 – tipy a triky
i Zdroj: Hrej.cz
Nodi jsou tradičně poněkud svinskou stranou konfiktu. Jejich jednotky jsou obvykle slabší, zato ale levnější než ty u GDI a při správném využití svých speciálních schopností dokážou napáchat obrovské škody. Pouze s využitím několika budov dokážou zcela zakrýt základnu, řada jednotek má vlastní stealth dovednosti, jejich využití ale vyžaduje taktickou zdatnost – nemá smysl skrývat bázi přesně v opačném rohu mapy, než je nepřítel, protože každý odhadne, že se zrovna tam bude nacházet...

Bratrstvo Nodu má poměrně slabou pěchotu, z jejíchž řad vyčnívají jen dvě zajímavé jednotky. První jsou sebevražední fanatici, vzhledem ke své životnosti docela drazí. Hodí se k využití v otevřeném prostoru a likvidování útočných svazů z těžkých jednotek. Na útok na základnu ale obvykle nemají dispozice – obranné věže si s nimi kvůli malému počtu životů poradí většinou dřív, než doběhnou někam, kde by mohli způsobit poškození. Shadow týmy jsou pak zajímavé díky rogalům a stealth schopnostem, pozor ale, většina obranných věží stealth jednotky detekuje, a tak je třeba pečlivě hledat díry v nepřátelské defenzívě.

Nepříjemnou slabinou Nodu je v brzkých fázích hry nedostatek protizbraní na vozdila soupeře. Jedinou možností jsou raketometčíci a tank Scorpion, který je ale podstatně slabší než Predator. Stealth tanky jsou příjemná hračka, mají ale zoufale slabé pancéřování a moc toho nevydrží. I přínos speciální jednotky, Avatara, je diskutabilní, pokud nemáte možnost ho průběžně opravovat. Naopak velkou sílu má Nod ve vzduchu. Novinkou C&C 3 jsou stíhačky Venom. Jejich obrovskou výhodou je nezávislost na věžích, které je produkují. Zatímco ostatní strany jsou omezeny prostorami v letištích, Nod může vyrobit obrovskou vzdušnou sílu. Venomy jsou slabé, ale početné – a když se ještě doplní několika bombardéry Vertigo (neviditelnými a ještě velmi silnými), jde o smrtící zbraň.

Scrinové

Mimozemská frakce Scrinů má velkou ekonomickou výhodu. Nepotřebuje sila, může natěžit velké množství tiberia, a zároveň ještě může podporovat jeho růst akcelerátory. Ve spolupráci se silnými věžemi Storm Tower jsou dobrou volbou pro pomalejší hráče, kteří si chtějí destrukci protivníka vychutnat. Prozatím se zdá, že jde možná o nejsilnější stranu vůbec. Z relativně slabší pěchoty vystupují Shock Troopeři, Devourer tank zase boduje díky velkému dostřelu. Speciální jednotkou Scrinů je tripod, který svými laserovými paprsky dokáže zasáhnout i několik cílů souběžně, ale lepší je zaměřit je všechny na jeden cíl pro dosažení větší škody. Výbornou zbraní je kombinace dvou vzdušných jednotek – Planety Assault Carrieru, jenž svými malými stíhačkami "zabaví" nepřátelské jednotky, než dorazí svého jména hodné Devastatory.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama