Co v roce 2021 čekat od Ubisoftu?
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Co v roce 2021 čekat od Ubisoftu?

Co v roce 2021 čekat od Ubisoftu?

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

16. 1. 2021 19:25 6

Tento týden jsme věnovali věštění z křišťálové koule. Téměř na závěr jsme si nechali snad toho nejméně předvídatelného hráče – Ubisoft. Francouzská společnost je nedílnou součástí mainstreamové produkce, hry z jejího portfolia nám dělají společnost už pěknou řádku let. V našem přehledu tedy nesmí chybět.

Reklama

Ubisoft však zároveň patří mezi rekordmany v odkládání her. Pro příklad nemusíme chodit daleko. Koncem října roku 2019 došlo k odkladu hned tří - Watch Dogs Legion, Immortals Fenyx Rising (tehdy ještě pod označením Gods and Monsters) a Rainbow Six Quarantine. Zatímco první dvě zmíněné se k nám s několikaměsíčním zpožděním dostaly závěrem loňského roku, na „karanténu“ čekáme už přes rok a půl, jakkoliv to v souvislosti s událostmi dnešní doby může znít zvláštně.

Dalo by se říct, že se o tehdejší odklad zčásti postaral Ghost Recon Breakpoint, s nímž Yves Guillemot jednoduše nebyl spokojen. Velký šéf vyjádřil v rozhovoru s investory velkou nespokojenost s tím, jak hra dopadla u recenzentů, postěžoval si také na čísla z prodejů v prvních týdnech po vydání. Breakpoint dle jeho slov nebyl dostatečně inovativní, takže nedokázal zaujmout očekávané množství hráčů. A podobný problém tehdy dle jeho slov trápil i další tituly, například The Division 2, s nímž také nebyl spokojen.

Co v roce 2021 čekat od Ubisoftu?
i Zdroj: Hrej.cz

V této souvislosti se začalo mluvit o zásadních změnách v přístupu k tvorbě, o nové filozofii. Zatím můžeme posoudit, jak se ji podařilo implementovat v případě Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion nebo Immortals Fenyx Rising. Všimli jste si nového směru? Na to si zkuste odpovědět sami. Jedno je ale jisté. Pokud skutečně zafoukal svěží vítr, pravděpodobně odfouknul další tituly mnohem dál, než bychom si asi přáli. Je proto velmi těžké předvídat, kdy dojde na jakékoliv oznámení, Ubisoft je tím pádem velmi nepředvídatelný. I tak si ale pojďme shrnout, na co od francouzské společnosti čekáme.

Nadějné kousky

Letošní rok otevírá Ubisoft zlehka. Právě v těchto dnech totiž vychází snad na všechny možné platformy Scott Pilgrim vs. The World: The Game. Možná znáte komiksovou předlohu, možná jste fanoušci povedeného filmu, Scott Pilgrim zkrátka patří mezi světoznámé popkulturní ikony. Herní adaptace zmizela z obchodů v roce 2014, aby se nyní vrátila v kompletní edici, v níž jsou připravena i veškerá rozšíření. Mlátička navíc nabízí možnost online a gaučové kooperace, případně PvP režimy.

Pokud bychom měli pokračovat v listování kalendářem, narazíme na Riders Republic, sportovně laděný titul, který volně navazuje na Steep. Krom snowboardů, lyží a wingsuitů sází také na paragliding, jízdu na kolech všeho druhu a další sportovní pomůcky. Na první pohled je jasné, že adrenalinem nabité závody vyniknou především v multiplayerových režimech. U vývojářů je znát velký cit pro detail, lokace totiž odpovídají skutečným místům. K jejich tvorbě byly využity GPS souřadnice, můžeme se tedy těšit na spanilou jízdu Yosemitským národním parkem. Riders Republic měla vyjít 25. února, došlo bohužel k odkladu. I tak by se měla obejvit ještě letos.

 

 

V březnu by pak mělo dojít na nedávno představený remake Prince of Persia: The Sands of Time. Prince původně plánoval svůj příjezd na leden, česká pobočka Ubisoftu nicméně propálila, že se na cestě o nějaký ten týden opozdí. První ukázka bohužel na fanoušky série velký dojem neudělala, rozčarování budí především výtvarný styl. Obsahově by měl remake odpovídat originálu, změny samozřejmě nastaly v dabingu. O vývoj se starají indická studia Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai, která doposud vlastní projekt nevedla, zatím pouze asistovala dalším týmům tam, kde bylo potřeba. Jak se s výzvou v podobě remaku poprala, to zjistíme už 18. března, tedy pokud nedojde k dalšímu odkladu.

Riders Republic není jedinou sportovní hrou, která (pravděpodobně) během letošního roku vyjde. Ubisoft má v záloze také Roller Champions. Zde proti sobě soupeří dva týmy o třech hráčích na kolečkových bruslích, úkolem je ukořistit míč, třikrát zakroužit po dráze a následně skórovat. Hra byla oficiálně oznámena na E3 2019, kde si mohli přítomní návštěvníci i hráči po celém světě vyzkoušet nepříliš povedenou ukázku z alfa verze, další test pak proběhl v březnu loňského roku. Na zpětné vazbě od hráčů si vývojáři zakládají, což zaznělo i během jednoho rozhovorů s investory. Ubisoft naznačil, že jde vývoj podle plánu, hra by se podle všeho měla objevit začátkem roku.

 

 

Během výše zmíněného rozhovoru s investory bohužel došlo i na špatné zprávy týkající se odkladu Far Cry 6. O hře jsme si už pověděli v článku k očekávaným hrám letošního roku. Sluší se dodat, že na šestce pracuje pobočka v Torontu, která je zodpovědná za Watch Dogs Legion. Ve spolupráci se studiem v Montrealu se podílelo i na Far Cry 5, což samo o sobě vzbuzuje jisté pochybnosti o tom, že by se následovník série mohl výrazně lišit. Původní březnové datum už neplatí, musíme se tedy spokojit s únikem ze stránek Microsoft Store, kde koncem listopadu na krátkou chvíli zasvítilo datum 26. května 2021. Sluší se dodat, že se úniky ze strany Microsoftu v minulosti již několikrát potvrdily.

Daleko na moři

Svěží vítr zmíněný v úvodu článku patrně napnul plachty prokletého projektu Skull & Bones. Těžko soudit, jak daleko válečné lodě odvál, šance na vydání v následujících měsících tu ale přece jen nějaká je. Hra byla ostatně oznámena už v roce 2017. Letos se k nám však opět dostaly pouze negativní zprávy. Jason Schreier kupříkladu upozornil, že byl vývoj opakovaně restartován, Ubisoft Singapore navíc přišel o kapitána, když studio opustil Hugues Ricour, který se údajně dopustil nevhodného chování vůči zaměstnancům. Tým se omezuje na nic neříkající prohlášení, z nichž bohužel není jasné, kdy by hra mohla vyjít. Možná dojde alespoň na otevřenou betaverzi.

Lots of reboots. Creative director left toward the end of 2018. It'll be a while for that one still

— Jason Schreier (@jasonschreier) February 6, 2020

 

Podobně nečitelné je Beyond Good & Evil 2. I tento projekt přišel o svého šéfa, Ubisoft totiž po dlouhých letech opustil Michel Ancel, který se rozhodl dát si od vývoje videoher pauzu. Autoři naznačili, že se produkce posouvá podle plánu, daří se plnit stanovené cíle, i tak ale mají před sebou mraky další práce. Fanouškům alespoň přislíbili, že se letos podělí o gameplay záběry a další detaily.

Malou naději na vydání v letošním roce má střílečka Rainbow Six Quarantine. Ubisoft nastavil široké rozmezí pro možný launch, na který by mohlo dojít někdy mezi 1. dubnem letošního roku a koncem března roku příštího. Oficiální stránky nicméně hlasí 2021. Fanoušky zároveň nabádají k registraci, za což slibují možnost zahrát si dříve než ostatní. Jde snad o pozvánku do bety? O „karanténě“ zatím víme velmi málo, zatím jsme viděli pouze jeden teaser z E3 2019.

 

 

Velké zpoždění mají také The Settlers. Blue Byte studio hru představilo na Gamescomu v roce 2018, tehdy se počítalo s tím, že by osadníci mohli začít s výstavbou o rok později na podzim. Nestačil ani odklad na rok 2020, v červenci tak přišel další, tentokrát už na neurčito. Budovatelská strategie by však mohla patřit k příjemným překvapením letošního roku.

Fušujeme do VR

Nesmíme zapomenout ani na spolupráci, kterou Ubisoft navázal s Facebookem. To může znamenat pouze jediné – do brýlí virtuální reality Oculus zamíří hned dvě značky z portfolia francouzské společnosti - Assassin’s Creed a Splinter Cell. O vývoj se postará tým Red Storm Entertainment, jenž je zodpovědný za oceňovaný Star Trek: Bridge Crew, s vývojem mu pomohou i další studia. Jedná se navíc o exkluzivity, na jiných zařízeních se tedy neobjeví.

Výše zmíněné projekty zatím nemají stanovený ani přibližný termín vydání. Tím se může pochlubit projekt Far Cry VR: Dive Into Insanity. V tomto případě však nejde o hru určenou pro domácí headsety, nýbrž o zážitek, který je možné absolvovat ve speciální VR herně. Vzniká ve spolupráci se společností Zero Latency VR, přičemž už během letošního roku by měl být dostupný na 45 místech ve 22 zemích. S Českou republikou nebo Slovenskem nepočítejte, nejblíže najdete Zero Latency hernu v německém Mnichově. Odvážlivci se potkají s notoricky známým padouchem Vaasem, jemuž se spolu s dalšími hráči budou snažit uniknout.

 

 

A dál?

Ubisoft si zajisté i nadále bude hýčkat širokou hráčskou základnu, která se utvořila kolem Rainbow Six: Siege. Opačným směrem má našlápnuto Hyper Scape. Battle royale akce nedostála vysokým očekáváním, ze strany hráčů o ni zkrátka není zájem, což bude muset Ubisoft rychle vyřešit, ať už úpravou mechanismů, nebo implementací cross-playe.

Zapomenout nesmíme ani na malý rest v podobě multiplayeru pro Watch Dogs Legion. Kooperaci pro dva až čtyři hráče a PvP režimy chtějí vývojáři doručit začátkem roku.

Velké plány má Ubisoft pravděpodobně také se službou Uplay Plus. Ta v polovině prosince zamířila do nabídky Stadie, zatím tedy pouze ve Spojených státech. Objevily se dokonce spekulace, že by se mohla stát součástí Game Passu. Microsoft už do své předplatitelské služby tímto způsobem začlenil EA Play, je možné, že bude chtít knihovnu ještě více rozšířit. K tomu se ale zatím ani jedna strana nevyjádřila.

Mohli bychom se samozřejmě bavit i o návratu Sama Fishera, ale ruku na srdce - opravdu v něj ještě někdo věří?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama