Co můžete udělat pro svou hru?

25. červenec 2008 00:00 / Jan Horčík / Téma / Diskuze (3)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20818407
adnej007 napsal 26. 7. 2008 v 08.18

Rád bych upozornil také na fandovské předělávky (úpravy) starších her - například výrazné omlazení System Shocku 2. Toto je dle mého také důležitá část modařské scény PC hraní a v článku o tom nebyla zmínka...

Nahlásit nevhodný obsah

2192371
maca89 napsal 25. 7. 2008 v 12.48

myšlenky to jsou pěkné, ale ztroskotají na tom, že je lidstvo banda línejch tupců, kteří nechtějí nic tvořit, oni chtějí hrát a nechcat se vést za ručičku. Samozřejmě se najdou vyjímky, ale když přibyde víc takových projektů, tak se ty vyjímky rozštěpí a ve výsledku budou vznikat user-bull-shity. (Teda to jsem se zase dneska rozjel)

Nahlásit nevhodný obsah

535301
myths.creator napsal 5. 9. 2008 v 22.08

Nesouhlasim. Pasivni zabava do her nepatri, je domenou filmu a televize.

Hry se v zasade deli na hry s pravidly a hry bez pravidel. Prvni skupina predklada vyzvu a hrac ziskava prijemne pocity jejim pokorenim - tyto hry jsou popularni zejmena u muzu (zavody, sporty, dobrodruzne vypravy, strilecky, takticke a strategicke hry). Jsou elektronickou formou fyzickych her nebo her deskovych.

Hry bez pravidel jsou mnohem blizsi puvodni forme detskych her "s necim" a "na neco". Predkladaji pouze moznosti a nevytycuji zadny konkretni cil. Hrac nachazi poteseni a uspokojeni v uplatneni vlastni kreativity a v estetickem nebo obecne smyslovem dojmu z vysledku. Ne nahodou jsou tyto hry mene agresivni a zabavne zejmena pro zeny.

"Lini tupci" nedovedou druhou skupinu her vubec hrat, jsou pro ne prilis neurcite a neni ani poznat, kdy konci. Hry s vyzvou jsou pro ne zase nebezpecne tim, ze hrozi nebezpeci neuspechu. "Lini tupci" hraji tyto hry obvykle s cheaty, ale vlastne je to ani moc nebavi, jen tim zabijeji cas.

Pro "line tupce" je proto idealni televize, zdroj relaxace, ktery "vede za rucicku" absolutnim zpusobem a nevyzaduje zadnou akci krome vyberu kanalu. Herni producenti se pohrichu snazi temto konzumentum zavdecit a nuti vyvojare delat hry stale jednodussi a jednodussi, vracejice se tak vlastne ke konceptu "mirne interaktivnich filmu ".

Dlouhodobe jsou ale takove "hry" neuspesne, rychle vysumi a nevznikaji kolem nich komunity, ktere by mohly producentum generovat dalsi profit. Hry pro "line tupce" jsou vyvojove nakladne, protoze musi technologicky excelovat, ale jejich zivotni cyklus je prilis kratky, nez aby se zaplatily.

Proto tvrdim, ze ztroskotaji naopak producenti her pro "line tupce" a az se herni prumysl zbavi teto slepe vetve, prosadi se hry zajimave, obsahove bohate, zkratka ty, ktere je zabava HRAT.

Nahlásit nevhodný obsah