lara-vs-kratos-testujeme-hd-remaky
Článek Lara vs. Kratos: testujeme HD remaky

Lara vs. Kratos: testujeme HD remaky

Maggot

Maggot

25. 9. 2011 22:30 11
Reklama

Ačkoliv je konec letošního roku až strašidelně natřískán všemožnými hity, až to skoro vypadá, jako by už nikdy neměla žádná hra vyjít, v davu originálních titulů a očekávaných pokračování se s hlavou skloněnou potácí i přepracované podoby starších titulů, které pozvolna brouzdají vlnou nových titulů a hledají svého nostalgického majitele. Podívejte se s námi na několik z nich, které si i přes čmouhy na kráse nezaslouží být zapomenuty.

Tomb Raider: Trilogy HD

Že letitá ikona dobrodružných her, Lara Croft, již dlouhou dobu nestárne, víme moc dobře. Na příští rok se chystá její slibné oživení, proč si ale nepřipomenout její klenoty i v rámci přepracované trilogie titulů Legend, Anniversary a Underworld ve vysokém rozlišení, s podporou trofejí a dalších bonusů? Převod do HD prospěl jak Legend, tak Anniversary (Underworld je vzhledem k next-gen kořenům beze změn), díky čemuž vyniknou všechny ty detaily, s nimiž si dali vývojáři v tehdejší době práci, což jsou přesně ty detaily, které tehdy zanikly díky standardům obrazových norem. Legend ovšem trpí několika neduhy v rámci ozvučení, kdy mluvené slovo až nezdravě často splývá s hudbou podladěnou v pozadí. Obrazově samozřejmě nejde o tak čisté zrno jako v případě Anniversary, stále je ovšem posun vpřed nesmírně znát. Připočteme-li k tomu všemu bonusy v podobě oblečení pro avatary, exkluzivního témátka, vývojářské dokumentace, menu s volbou libovolné z trojice her a zejména možnost se do něj znovu vrátit – věřte nám, byť to zní sebevíc absurdně, spousta vývojářů na tuto nutnost zapomíná – vznikne vám velice příjemné kombo na mnoho hodin hraní. Nejen že je herní doba všech tří her sama o sobě slušná, ale vždy se najde kobka, z níž jste dostatečně nevymetli prach.

Hodnocení: 7 / 10

Splinter Cell Trilogy: HD Collection

Největším trumfem technického zpracování konzolových remasterů oblíbené stealth série Splinter Cell je fakt, že k rekonstrukci úrovní a modelů obecně byly použity propracované textury z PC verze. To je tvrzení vydavatele a vývojářů, na němž je rozhodně něco pravdy, jelikož spousta nově potažených objektů vypadá zkrátka náramně, což platí zejména v případě Chaos Theory. Zbylé dvě hry, původní Splinter Cell a druhý díl Pandora Tomorrow jsou na tom o poznání hůře díky extrémně rušivému padání snímkovací frekvence na hranici takovou, díky níž je hra absolutně nehratelná a vede až ke kompletnímu zamrznutí konzole a následnému restartu. Což je, v případě her z minulé generace, nesmírně ostudné. Animované sekvence byly také jen hrubým způsobem upraveny pro displeje s vysokým rozlišením, díky čemuž si všimnete jejich obludného vzezření a silné nepřirozenosti. Předělané kousky vypadají nepochybně mnohem lépe, nový kabátek jim zřetelně sluší, za (ne)plynulost obrazu si vývojáři ovšem zaslouží pokárání, nejlépe pětadvacet ran na holou teleskopickým obuškem. Někdejší sláva multiplayeru je navíc potlačena jeho vyškrtnutím, což je i navzdory minimálnímu zájmu zkrátka škoda. Lze doporučit jen opravdu náruživým plíživcům, počítejte ovšem s tím, že se vám nejednou vzteky zaseknou ozubená kolečka mozková.

Hodnocení: 5 / 10

God of War Collection: Volume 2

Retrospektivní pohled do života nejvytočenějšího herního charakteru, někdejšího řeckého boha Kratose v sérii God of War, je z našeho seznamu pravděpodobně jediným opravdu podařeným remasterem bez větších technických nedostatků. Dvojice PSP her God of War: Chains of Olympus a God of War: Ghost of Sparta odhaluje minulost hlavního hrdiny a ještě více hráče ujišťuje o tom, že Kratos je nefalšovaným králem moderních hack’n’slash akcí, bez ohledu na pohlaví, sílu nebo velikost čepele. I PSP verze jsou technickým vrcholem cloumajícím s přístrojem naprosto efektivně, nekompromisně využívajícím jeho výkonový potenciál, díky čemuž je všechno dokonale ostré i na velké obrazovce. Oslnivému výsledku brání víceméně strohý design úrovní a absence efektů – ano, jsme oficiálně rozmazlení – nápad levelů jako takových je ovšem velice dobrý a v rámci možností i autentický. K dispozici je samozřejmě podpora trofejí a pro neustále se rozšiřující základnu majitelů 3D televizorů i podpora stereoskopického zobrazení. Pakliže si chcete rozšířit vnímání univerza série, pořízením kompilace určitě chybu neuděláte. Vše je precizně překopáno pro velké obrazovky a ovládání také lépe padne do ruky, držíte-li klasický ovladač. Větších maximalistických výstřelků, jimiž je Kratos proslaven, se ovšem nedočkáte.

Hodnocení: 8 / 10

Resident Evil 4 HD

Čtvrtý regulérní Resident Evil zastupuje první z výraznějších změn v sérii, zejména po stránce hratelnosti a kompletního překopání ovládacích a herních mechanismů. Ve svém jádru jde ovšem o velice podařený titul, který netrpí syndromem přílišného odlišení se od zbytku stáda. Chtěli jste někdy jet do Španělska, ale báli jste se exotických nemocí? Leon Kennedy vám to umožní virtuální cestou, jelikož pátrá po únoscích dcery prezidenta USA. Stopy vedou právě do atmosférou nasáklého Španělska, kde neřádí malárie, nýbrž parazit, dělající z místního obyvatelstva burany se zvířecími pudy. Vidláci, sekty, otravný hmyz a jiné kratochvíle dělají z Resident Evil 4 jednu z nejlepších Resident Evil her vůbec, která se čerstvě dočkala HD remasteru, který obsahově nepřináší nic nového, v ostřejším kabátku mu to ovšem zatraceně sekne. Předělaná verze totiž obsahuje detailnější textury z GameCube podoby a bonusový obsah z PlayStation 2 mutace, stejně tak ale trpí obdobným problémem, leč ne v tak drastické míře, jako Splinter Cell. Navzdory prosté konverze se hra občas zakucká a framerate klesne na hodnotu, při níž je hra citelně méně plynulá. Těchto momentů je ovšem minimum a hře na půvabu nikterak neubírají. Naopak, Resident Evil 4 se hraje stále stejně dobře a pravděpodobně se jedná o vůbec poslední zastávku podobné kvality, kterou by byl hřích neokoštovat. V HD místy vypadá lépe, jak mnohé dnešní hry.

Hodnocení: 8 / 10

Růžová budoucnost HD konverzí

V následujících týdnech, měsících a letech nás toho čeká spousta. Vývojáři pochopili, jak výhodné může být předělávání starších kusů jejich, mnohdy bohatého portfolia a v brzké době nám toho naservírují opravdu mnoho. Capcom za týden uvede Resident Evil Code: Veronica X v duchu podobné filozofie jako Resident Evil 4. Konec tohoto měsíce ovšem nekompromisně patří Team ICO HD Collection, která bude obsahovat legendární hity jménem ICO a Shadow of the Colossus. Do konce roku se pak můžeme těšit na kolekci tří Metal Gear Solid her a obou titulů Zone of the Enders, jak pro PlayStation 3, tak Xbox 360. Nesmíme zapomenout na Silent Hill HD kolekci obsahující paradoxně pouze druhý a třetí díl. O ní ale až v příštím roce…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama