cesti-vyvojari-versus-lace-mamba
Machinarium Článek Čeští vývojáři versus Lace Mamba

Čeští vývojáři versus Lace Mamba

Marek Švrkala

Marek Švrkala

28. 1. 2013 23:48 5
Reklama

České vývojářské týmy mají problémy s britským vydavatelstvím Lace Mamba Global. Jako první přišlo s touto informací brněnské studio CBE Software, které zmíněnému distributorovi poskytlo exkluzivní vydavatelská práva na sci-fi puzzle adventuru J.U.L.I.A. a na J.U.L.I.A. Untold, puzzle odbočku původní hry pro systémy iOS.

Nyní se CBE Software rozhodl smlouvu zrušit – společnost Lace Mamba Global mu totiž už 10 měsíců neplatí žádné ze slíbených peněz. „Je to mimořádně smutný konec uplynulých čtyř let našeho života. Přestože jsme hru vyvinuli za naše vlastní peníze, tedy bez externího financování, nakonec jsme dokázali připravit titul, na který jsme opravdu hrdí.

Demotivuje nás, že se takto zachovalo dobře známé vydavatelství, kterému jsme tolik věřili. Navíc jsme jim poskytli dokončené produkty, a oni tak nemuseli nijak riskovat. Toto nekalé chování má na naše malé nezávislé studio mimořádně ničivý dopad. S podobnými informacemi přišlo i studio Colibri Games (Tiny Bang Story), takže je nám jasné, že nejde o nedorozumění. Musíme jednat,“ uvedl Jan Kavan v tiskové zprávě, který vyšla minulý týden.

J.U.L.I.A. už se neprodává

Jeho tým poté kontaktoval všechny distribuční kanály a informoval je, že adventuru J.U.L.I.A. už bez předchozího písemného svolení CBE Software nesmí prodávat. Studio také hru umístilo do komunitního hlasovacího systému Steam Greenlight, aby se v případě dostatečného zájmu hráčů mohla na Steamu prodávat.

„Chceme udělat remasterovanou verzi a změnit věci, které hráči nepřijali dobře. Součástí vydání na Steamu bude rovněž bonusový soundtrack. Pro hru J.U.L.I.A. prosím hlasujte i v případě, že ji už vlastníte. Steam nám může pomoci přežit tuto situaci a zotavit se z ní. Pokud se na tuto distribuční službu dostaneme, vydáme patch s remasterovanou edicí pro hráče, kteří už hru mají,“ doplnil Kavan.

Přidala se i Amanita

Později na toto prohlášení zareagovalo studio Amanita Design, tedy světově proslulý český nezávislý tým, který je znám především adventurami Botanicula či Machinarium. „Máme stejné zkušenosti – společnost Lace Mamba vydala krabicovou verzi Machinaria a od té doby neplatí a nekomunikuje. A to ne pouze s námi, ale pravděpodobně se všemi studii, s nimiž podepsala smlouvu (Daedalic, Colibri Games, CBE a další). Prosím nekupujte si nic od této společnosti,“ napsalo na Facebooku studio Amanita Design a poté upřesnilo, že postižena je sběratelská edice z Velké Británie.

Britské vydavatelství Lace Mamba, které funguje od roku 2008, se včera proti tvrzení CBE Sofware oficiálně ohradilo. „Tisková zpráva obsahovala řadu nepřesností a nepravdivých tvrzení, která jsme se dozvěděli až vydáním tohoto prohlášení. Společnost Lace Mamba Global by ráda podotkla, že se pokoušela CBE Software kontaktovat, aby problém přátelsky vyřešila, zatím se ale nedočkala reakce,“ uvedl zástupce Lace Mamba v tiskové zprávě.

Vydavatelství rovněž upozornilo, že nechce tiskovou zprávu a další informace dále veřejně komentovat a vyzývá vývojáře, aby se na něj obrátili. Snaha o jednání za zavřenými dveřmi je pochopitelná, veřejné propírání problémů je totiž negativní reklamou jak pro hráče, tak vývojáře, kteří by mohli s vydavatelstvím v budoucnu spolupracovat.

Tlak na novináře

Lidé z Lace Mamba se také pokusili některé zmínky o problémech s vývojáři vymazat, což může potvrdit server Indie Statik, který informoval o situaci v CBE Software. Zástupce Lace Mamba Global zahraniční novináře telefonicky kontaktoval, což vedlo ke smazání článku na několik hodin. Pak jej ale Indie Statik opět vydal a přidal vyjádření vydavatelství, které tvrdí, že žádné dopisy od vývojářů nedostalo a pro komunikaci nyní vyhradí speciálního člověka. Ten má postižené ujistit, že o dlužné peníze nepřijdou.

Situaci budeme nadále sledovat a pokud se stane něco zajímavého, informujeme vás. Zatím si díky nové demoverzi (stahujte zde) můžete vyzkoušet adventuru J.U.L.I.A., která u nás není moc známá. Tvůrci z brněnského studia přitom přislíbili, že vytvoří českou lokalizaci. Stačí, aby hra, která se odehrává v roce 2430, uspěla v hlasování na Greenlightu a podpořili ji zde i čeští fanoušci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama