Cesta k úspěchu Grand Theft Auto V

25. srpen 2020 13:40 / Radek Raudenský / Téma / Diskuze (5)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925273
Radek Raudenský napsal 26. 8. 2020 v 17.54

IDKFA: Ano, přesně ten je myšlen :) Opraveno, děkuji

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 26. 8. 2020 v 17.34

Franklin jako ikona GTA 5? Nebyl spíš myšlený Trevor (psycho vidlák)?

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 25. 8. 2020 v 21.18

Hra je to asi dobra no, ale mne nebavila po treti misi :/

Super clanek ale !!!

Editováno: 25. 08. 2020 v 21.27

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
Aleš Adam napsal 25. 8. 2020 v 19.16

GTA V je největší, nejvíce zainvestovaná a nejpoctivěji udělaná hra svého žánru, která nabízí něco multiplayer i singleplayer hráčům. Proto ten úspěch. Těch konkurentů je hodně, ale žádný z nich nemá to nej. Žádný z nich nedostane takový balík peněz.

Nahlásit nevhodný obsah

20852081
polux2 napsal 25. 8. 2020 v 16.05

Asi by bylo záhodno doplnit, že krasojízda zdaleka nekončí, neboť se jak GTA V tak RDR2 (zatím nepotvrzeno, ale už nyní je to v podstatě jistota) chystá i na next gen.

Úspěch je to neskutečný a to jak z pohledu prodaných ks, tak - jak se píše i v článku - především tržeb, protože herní business už relativně dlouho ten filmový doslova válcuje, což mnozí lidé ani netuší. A k tomu je potřeba přičíst i dojnou krávu jménem GTAO (aka hlavní důvod, proč se obě značky podívají i na next gen), které taktéž generuje obří zisky.

Z mého pohledu za úspěchem GTA V stálo několik faktorů:
-Síla značky
-Absence přímé konkurence
-Dlouhé čekání na další díl (to je obecný problém u her od R*) a s tím související hlad po dalším gtáčku
-Samozřejmě kvalita samotné hry (která snoubila to nejlepší ze všech předchozích her od R* - svět a pojetí postav z GTA IV, gunplay z MP3, příroda, zvířata a vegetace z RDR plus přidala tunu nových prvků jako upgrady aut a zbraní, více hratelných postav nebo live service mp)
-Postupný launch na 3 (brzy na 4) platformách a s tím související "mlžení" R* jak to bude s vydáním na ps4+x1 a pc (což vyústilo v to, že si mnoho hráčů opravdu hru koupila vícekrát, protože buď neměli jistotu, zda a kdy na jejich platformu hra vyjde, nebo se jim nechtělo čekat)
-Dlouhotrvající podpora v podobě tuny dodatečného obsahu, takže i 7 let od původního vydání má smysl hru stále koupit
-Vychytralé ukončení vydávání updatů pro ps3+x360 rok po launchi next genu a s tím související "nucení" hráčů přejít na ps4+x1
Poslední tři body jsou rozhodně nejdůležitější, zvláště to opakované vydávání na další platformy. Otázkou je, jak by prodeje dopadly, pokud by R* už v 2013 oznámil, že hra dorazí ten rok na ps3+x360, příští rok na ps4+x1 a rok nato na pc.

Hraji hru od launche na minulé generaci dodnes a jsem docela pyšný na to, že jsem za celou dobu nevyužil sharkcards ani jednou. Všechno jsem si vydělal hraním. Díky triku je možné hrát online session o samotě (hra sice nabízí i solo režim, ale v něm nejsou všechny aktivity k dispozici), takže když potřebuji, vesele (pomalu, ale jistě) grinduji nerušen jinými hráči.

P.S. Ke článku to úplně nepatří, ale právě GTA V (ostatně i RDR2) je pěkným příkladem - Zelnick nedávno prohlásil, že jejich hry (T2 a tedy i R*) přinášejí hráčům nadstandardní kvalitu, náklady stoupají a toto by se mělo odrážet i v ceně (jinými slovy, hry by měly být dražší). Trochu ale chlapec zapomněl, že zrovna T2 (resp. R*) sice dodává nadstandardní kvalitu (R* určitě, u zbytku dejme tomu) a hry stojí čím dál tím více peněz, ale zároveň ty hry mají nadstandardní tržby, přesněji řečeno některé jejich hry (především R*) mají až neskutečné tržby a to je řeč pouze o prodaných kusech, nikoliv o mikrotransakcích, ve kterých se točí další masivní objemy peněz. Nemluvě o hrách typu nba 2k20, které jsou mikrotransakcemi doslova prolezlé a hraničí s pay2win modelem.

Editováno: 25. 08. 2020 v 16.16

Nahlásit nevhodný obsah