Grand Theft Auto IV Článek Budoucnost Grand Theft Auto

Budoucnost Grand Theft Auto

lukbas

lukbas

5. 7. 2006 22:57 20
Reklama

Spoustu fanoušků zábavné brutality (a hlavně Sony) jistě vyděsila na letošní E3 zpráva, že Grand Theft Auto IV míří exkluzivně pod střechu Microsoftu a přímo do náruče Billa Gatese. Naštěstí věci nakonec nejsou tak horké, jak se na první pohled mohly zdát. GTAIV vyjde také na PlayStation 3 a ve stejném časovém období. Mluví se však o možnosti uvolnění speciálního obsahu, jenž si budou moci majitelé Xboxu stáhnout skrze službu LIVE. Zda-li něco podobné bude podporovat i PS3 se svým PlayStation Hub, je zatím ve hvězdách. Nicméně dalo by se předpokládat, že stejně jako u hry, dočkají se nějakých přídavků všichni hráči bez rozdílu pohlaví, vyznání a značky konzole. Spolu s tímto prohlášením bylo také řečeno datum vydání 17. říjen 2007 pro Ameriku a 19. říjen pro Evropu.

O čtvrtém pokračování se spekuluje již od vydání San Andreas a za tu dobu se objevilo několik obrázků, které se časem ukázaly být fakeové (jsou přiloženy v naší galerii). Co se grafické stránky týká, ví se jen, že celá hra poběží na RAGE enginu (zkratka pro Rockstar Advanced Game Engine), vlastním to výtvoru Rockstar Games (že by neměli zájem dále spolupracovat s Rendeware, jenž nyní spadá pod EA?). Kvalitu tohoto „motoru“ jsme mohli vidět například v Table Tennis pro Xbox360. Nemusíme se však bát, že by budoucí hra musela trpět nějakými omezeními pro ping-pong. Již engine předchozích titulů dokázali programátoři přetvořit přesně k obrazu svému ať šlo o stealth řezničinu v Manhunt, závody Midnight Club, nebo právě rozsáhlou third-person akci v GTA. Je jisté, že v Table Tennis nebylo využito plného potenciálu a my se tak máme na co těšit.

Poslední dobou se taktéž hodně diskutovalo o místě, kam bude další díl Grand Theft Auto zasazen. Nejdříve se mluvilo o Bogotě, Tokiu, nebo dokonce obou dvou v jedné hře, protože si Rockstar Games údajně zajistili GTA domény s těmito přízvisky. Ovšem když už se obrátit ze světa vtipné parodie do reality, připadá v úvahu spíše Londýn. Přeci jenom Liberty City, Vice City a San Andreas jsou města zmíněná v prvních titulech série a anglická metropole se objevila jako místo pro dovádění rovnou ve dvou datadiscích – Grand Theft Auto: London 69 a London 61. Díky tomu se jeden čas vášnivě spekulovalo právě o hlavním městě Velké Británie, Manchesteru nebo rovnou celé Anglii, a stranou nezůstalo ani na hony od Albionu vzdálené Mexico City. Osobně nepředpokládám, že by Rockstáři měli chuť proniknout do skutečného světa a již vůbec ne do Londýna, který by se mohl zdát trochu provařeným například díky The Getaway hrám. Proto se nejvíce přikláním ke spekulaci poslední, jménem Carcer City. Tohle městečko bylo zmíněno v několika GTA hrách, jako kulisa sloužilo brutálnímu Manhuntu a leží severně od Liberty. Také máte najednou takové svrbění, že by to mohlo být ono? Nicméně Carcer City je polorozpadlé městečko plné úchylů a těch nejdivnějších a nejhorších existencí. Kdyby se mělo další GTA odehrávat tady, tak zřejmě v jiné časové rovině.

Nicméně next-gen titul není jediným, o kterém se vášnivě hořekuje. V posledních dnech na sebe ztrhlo hodně pozornosti Grand Theft Auto: Vice City Stories. Kdo by byl před rokem řekl, že tenhle fórek jednoho fana, se stane skutečností. Ačkoliv možná za to může právě ona vlna vzniklého nadšení. Jistě víte, že jsou nyní práce na GTA:VCS v plném vývojářském proudu a hra vyjde 17. října 2006 na PlayStation Portable a časem snad na PlayStation 2. Bohužel o dějové lince, časovém umístění, postavách a novinkách není ještě nic známo, ale každý z nás ví, co může od firmy s velkým R a hvězdičkou (celkem příhodné logo, nemyslíte?) očekávat. Je tedy jasné, že autoři chtějí navázat na úspěch Liberty City Stories a my můžeme začínat spekulovat, zda se postupem času dočkáme i San Andreas, byť zřejmě ořezaného na míru kabátku PSP. Přeci jenom do vydání čtvrtého plnohodnotného dílu série bude v době vydaní VCS zbývat přesně rok a fanoušci něco hrát musí. Zabilo by se tím několik much jednou ranou. Hráči by díky novým dílům byli krásně masírování značkou a netrpělivě by očekávali svojí modlu v hávu nové generace. Stejně tak by byli hráčsky uspokojeni, ačkoliv Stories tituly nedosahují kvalit originálu, pořád se jedná o kvalitní tituly, které na PSP patří mezi naprostou špičku. Ovšem hlavně sami vývojáři si na tom pěkně nacpou kapsičky, což jim ostatně nemůžeme mít za zlé. Někteří jejich konkurenti to dělají mnohem déle a mnohem okatěji… Schválně si počkejme, co se na nás v příštích měsících a letech ze studií Rockstar Games ještě vyvalí a vězte, že pokud se něco jenom šustne, Petr Poláček o tom určitě napíše.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama