Článek Battlefield V: Firestorm - dojmy z hraní

Battlefield V: Firestorm - dojmy z hraní

Marek Selinger

Marek Selinger

10. 4. 2019 10:39 5
Reklama

Řekněme si to hned na začátku. Ne, Firestorm není tím nejlepším battle royale módem, který si můžete v současnosti zahrát. Asi těžko dokáže k Battlefieldu V přilákat nové hráče jen kvůli sobě samému. Přesto se však jedná o řemeslně dobře odvedenou práci, u které se fanoušci série budou výborně bavit.

Základní premisa battle royale her je dobře známá, proto není třeba ji nijak extra představovat. Seskočíte z letadla na větší či menší mapu s jediným cílem: zůstat naživu jako poslední. Stůj co stůj. Firestorm na tomto základu nic nemění, přesto zde lze nalézt rozdíly, které ho odlišují od ostatních zástupců ve své kategorii, a naopak si díky nim budete jisti, že stále hrajete něco ze série Battlefield.

UPROSTŘED OHNIVÉ BOUŘE

První změna přichází s počtem hráčů, kteří mají stejný úkol jako vy. Zatímco PUBG a Fortnite nabízí prostor pro 100 soupeřů, Firestorm se v tomto ohledu blíží k hitu posledních týdnů, Apex Legends, kdy se v ohnivé bouři proti sobě staví 64 hráčů. Vše začíná atmosférickým seskokem z letadla, navíc doplněný o fantastické zvuky samotného letu (což ostatně platí pro celý mód, bez sluchátek se snad ani do boje nepouštějte), přičemž po dopadu je úkolem č. 1 nalézt co nejlepší vybavení. To zde má tři úrovně kvality, zelené vystačí sotva na pár prvních minut, tudíž byste se měli co nejdříve porozhlédnout po tom modrém. Pokud však chcete stanout na pomyslném vrcholu, nejlépe toho dosáhnete s růžovou výstrojí. Lepší zbraně nabízejí různé vychytávky a vylepšení, jako jsou optiky nebo snížený zpětný ráz. Touha za lepší výbavou vás bude nutit hrát Firestorm ofenzivně a neustále hledat nové lokace, protože s tím nejhorším vybavením, které naleznete v první vesnici, moc slávy nezískáte, což opět prospívá celkovému tempu hraní. Ostatně jeden zápas ve Firestormu vám zabere maximálně 25 minut.

Nejenže váš hrdina začne vyřvávat jak na lesy, ale plameny zahltí i většinu obrazovky, což ve výsledku tvoří efekt, před kterým moc rádi utečete zpět do zóny. 

Základním prvkem je, což asi překvapí málokoho, ohnivá bouře, která neustále zmenšuje plochu, na které se hráči střetávají. A oheň, ten zde má větší roli, než by bylo možné si myslet. Pokud se někde zapomenete a zjistíte, že vám doslova hoří zadnice, tak vám dojde, jak hodně práce si s ním vývojáři ze studia Criterion dali. Nejenže váš hrdina začne vyřvávat jak na lesy, ale plameny zahltí i většinu obrazovky, což ve výsledku tvoří efekt, před kterým moc rádi utečete zpět do zóny. Celkové technické zpracování zvládli autoři na jedničku, za celou dobu testování jsem nezažil jakékoliv technické potíže spojené s propady framerate nebo odpojování se od serverů.

NETROŠKAŘÍME

Podobně je na tom i samotná hratelnost, Firestorm má spád, v přestřelkách budete daleko častěji než v již zmíněném PUBG, na které se Firestorm odvolává realističtějším pojetím celého zážitku. Stejně jako v samotném Battlefieldu V, tak i zde si chválu zaslouží střelba jako taková, rozdíly mezi zbraněmi jsou znát, zvláště když do toho připočítáme i ono zmíněné barevné odlišení kvality. Zmínit musím i samotnou mapu Halvoy, jež je 10x větší než nejrozsáhlejší lokace z původní hry, Hamada. Nicméně pro každý zápas je vyhrazena její odlišná část, tudíž se neustále pohybujete v trochu jiných oblastech. Mapa je sama o sobě krásně zpracována, na první pohled ji nic nelze vytknout, dle mého ji však ale chybí více pamětihodných oblastí. Na první dobrou si vybavím tak akorát vodní přehradu, továrnu a vlakové nádraží. A to je tak asi vše, ostatní místa splývají byť v nádhernou, ale stále jen šeď.

Aktuálně lze hrát Firestorm ve dvou módech. Buď se na bojiště vydáte jako vlk samotář, nebo v čtyřčlenné partě. Během hraní s kamarády nejvíce oceníte širokou škálu dopravních prostředků, které Firestorm nabízí. Výběr je vskutku velkorysý, však posuďte sami. Krom klasických tanků a obrněných vozidel si můžete osedlat i prototyp vrtulníku, obojživelné auto či traktor. Ano, traktor, nepřepsal jsem se. Nicméně všechna tato vozidla mají omezené využití hned ze dvou důvodů. Krom toho, že vždy mají limitované zásoby paliva i munice, všude po mapě se válí spousta vybavení, jež ostatním hráčům dobře posloužení k jejich zničení. Případně na vás můžou tvrdě dopadnout dva nejvzácnější předměty z celé hry, a to palba artilerie nebo raketa V-1. Po legraci budete mít tak jako tak. Naopak jako člen pěchoty musíte brát v úvahu skutečnost, že setrvání v jakémkoliv obydlí může být jen dočasným stavem, jelikož se může najít kdokoliv, kdo bojovou technikou udělá z vašeho přístřešku pouze hromadu sutin. Právě zničitelnost prostředí je dalším prvkem dynamické hratelnosti.

LOOTFEST

Největšími problémy Firestormu jsou v současnosti systém sbírání lootu a na konzoli i správa inventáře. Vybavení se válí všude po zemi, tudíž minimálně v prvních minutách je sběr všeho zajímavého ještě v pořádku. Pokud se vám ale bude dařit zabíjet protihráče, ze kterých vypadává jejich vlastní výstroj na nepřehlednou hromadu, kdy se zbraň překrývá s jejich brněním i municí, budete muset hodně krotit své nervy při sbírání toho, co právě chcete. Navíc je znát, že s ohledem na spravování inventáře bylo myšleno primárně na PC, jelikož se zbavit nějakého předmětu ve spolupráci s gamepadem trvá déle, než by bylo ideální. Toto jsou však aktuálně největší úskalí, které kazí jinak velice slušnou zkušenost z celého hraní. Navíc jak už bylo studiem Criterion (původní autoři z DICE pouze asistují, ostatně s klasickým multiplayerem mají práce více než dost) potvrzeno, během nadcházejících týdnů by měl sběr lootu projít výraznou změnou.

Firestorm není žádnou revolucí v rámci žánru battle royale, nepřináší nic extra nového. Nicméně to, co dělá, dělá velmi dobře a pro majitelé původní hry se jedná o další způsob, jak si rozšířit svůj multiplayerový zážitek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama