Ankh: The Tales of Mystery Článek Ankh: The Tales of Mystery - návod 1. díl

Ankh: The Tales of Mystery - návod 1. díl

David Vlach

David Vlach

5. 3. 2006 23:43
Reklama

Kapitola 1 – Jak potrápit faraóna

Po nevydařeném mejdanu uvnitř pyramidy si promluvíte se svým otcem, který vám nejprve pořádně promluví do duše a pak vás pošle do svého pokoje. Samozřejmě, že tu nebudete čekat než se kletba naplní. Seberte špinavé šaty z postele a kartáč bez štětin ze stolu. Váza se převrhne na skříň, jenž nevydrží pod tlakem brutální síly, otevře se a umožní vám sebrat ramínko a otcovu róbu. Tu spojte se svými šaty a výsledné lano hoďte z prvního patra na lustr. Jako Tarzanovi vám to sice nepůjde, ale dostanete se pryč. Venku budete muset uplatit lupiče svým stříbrňákem. Zamiřte na místní tržiště a promluvte si svou kamarádkou Fatimou o včerejšku a o pomoci. Pomocnou ruku vám sice nenabídne, ale zmíní se o mapě vedoucí k pokladu. Slepému krejčímu slibte, že mu naostříte nůžky a u protějšího stánku seberte něco čerstvého ovoce. O patro výše je prodejce vína, ale na to bohužel nemáte dostatek peněž. Pokračujte dál až k nádvoří s otrokářem a jeho velmi cenným otrokem, který byl unesen vetřelci z budoucnosti, dostal se do gladiátorské školy v Římě, seznámil s Césarem, Ben Hurem a hlavně umí číst, psát a plavat. Pak pokračujte nahoru k paláci, v postraní uličce ještě seberte ze šňůry síťovanou punčochu a pak si důkladně promluvte se stráží. Zjistíte, že jen tak lehce se do paláce nedostanete. Jedinou možností se bude zdát strážcova fobie z krokodýlů. Ale kde takového krokodýla sehnat?

Vraťte se zpět k otrokáři a pokračujte po schodech dolů. Minete stánek s rybími burgry a dostanete se až k Nilu. Tady si promluvte s převozníkem. Slíbí, že vás odveze na místo, kde krokodýli tančí sambu, ale jen za jeden stříbrňák. Ještě než odejde, nabruste tupé nůžky o kámen vedle lodi. Pak se vraťte zpátky k lupičům a zkuste z nich dostat svůj stříbrňák zpět. Vrátí vám ho jedině, když jim přinese něco chutného k jídlu. Jděte zpět a v kanalizační strouze ulovte do síťované punčochy mrtvou rybu a z vody vytáhněte železnou tyč. Pak zajděte k prodavačce rybích burgrů a otevřete postraní dveře. Během vyhánění koček jí seberte ze stolu zelí a housku. Fígl můžete opakovat, dokud se vám nepovede sebrat obě přílohy. Ty skombinujte s mrtvou rybou a voilá, rybí delikatesa je na světě. Odneste jí lupičům, můžete jim ještě dát něco ovoce, ale ryba jim stejně moc dobře neudělá. Hlavně že máte svůj stříbrňák zpátky. Vraťte nabroušené nůžky slepému krejčímu a dostanete prokletou ručičku od kompasu. A pak už se konečně vydejte na plavbu za krokodýli.

Pod mořskou hladinou vám to dlouho trvat nebude. Nejprve prohledejte mrtvého kapitána a z jeho ruky seberte klíč od truhly. Pak se doplazte k soše a vezměte si její ruku. Klíčem od kapitána můžete otevřít pirátskou truhlici, ve které je vlajka, kompas, triko a jakási hlava sošky. Krokodýl vám blokuje cestu dál, ale to pro vás nebude žádný problém. Zabalte kamennou ruku do trička aby vypadala pořádně věrohodně a nastavte jí krokodýlovi. Zuby si jako správný suvenýr vezmete a vynoříte se na pobřeží. Promluvte si s převozníkem a dejte mu pirátskou vlajku. Bude z ní naprosto nadšený a kdykoliv vás odveze do města či zpátky sem. Teď se ale ještě do města nežeňte, nejprve si spravte kompas přidáním ručičky od krejčího a pak pokračujte dál do pouště. Na další obrazovce se můžete vydat buď nahoru na skálu a nebo dál do pouště vpravo. Pokračujte nejprve vpravo a v další lokaci seberte lebku mrtvého tura a ze stromu podivně vypadající větev. Pak pokračujte po cestě nahoru do Gízy. Tady si vás trojice obchodníků splete s obsluhou mycí linky na velbloudy a bude po vás chtít umýt jedno jejich velblouda. Dostanete velbloudí suchar. Pokud patříte k milovníkům zvířat můžete velbloudy nejprve nakrmit, sucharů totiž dostanete kolik jen bude potřeba. Až naplníte svou touhu krmit velbloudy tak jeden ze sucharů položte na tác před velbloudí myčkou. Do mechanizmu zastrčte větev ve tvaru páky a zatočte.

Velbloud bude jako nový a v myčce po něm zůstane hromada chlupů. Pár si jich vezměte do sbírky a zkuste je nastrkat do kartáče jako štětiny. Jako odměnu za umytí velblouda dostanete láhev dobrého egyptského vína. Funkční kartáč použijte na špinavou sošku a pořádně jí vyleštěte. S touhle soškou zajděte na tržiště, ke své kamarádce Fatimě a vyměňte sošku za mapu k pokladu. Vraťte se zpátky do Gízy a pokračujte kolem propagačního bilboardu dál a pod skálou si všimněte podivné fata morgany a hlavně té odivné věci co po ní hodíte. Později bude dávat všechno smysl. Dál kolem skály se dostanete až do malé oázy, kde se schovává skupinka tří izraelitů. Pořádně si s nimi promluvte, zjistíte, že se jsou původním povoláním tkalci a že by pro vás mohli utkat masku krokodýla. Jen budou potřebovat pár surovin. Lebku jako kostru celé masky, krokodýlí zuby aby byla maska děsivá a nakonec krokodýlí kůži pro dodání věrohodnosti. Lebku a zuby by jste měli mít u sebe, ale krokodýlí kůži musíte nejprve někde najít. Vraťte se zpátky do města a zajděte ke krejčímu. Plakát na zdi, ale bude mluvit za vše. Poslední krokodýlí kabelka byla prodána a žádné už nejsou na skladě. Naštěstí kolem pobíhá jedna babička, která kabelku z krokodýlí kůže drží v ruce. Zkuste jí kabelku sebrat, ale protože nejste žádný zkušený zloděj, budete přistižen při činu a jedinou možností jak získat potřebnou surovinu bude váš hbitý jazyk (tím myslím egyptštinu). Namluvte jí, že jste od ochránců zvířat a že vlastnictví takovéto kabelky je podporování obchodu se zvířaty a jedinou možností jak ulevit svému svědomí je dát vám onu kabelku. S kabelkou se vraťte k izraelitům a nechte si připravit masku. S tou pak zajděte do uličky před vstupem do paláce a nasaďte si jí. S maskou jděte postrašit stáž a vstupte do paláce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama