Aktuální přehled grafických karet

28. leden 2019 11:05 / Aleš Tihlařík / Téma / Diskuze (21)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20919239
chcikecat napsal 29. 1. 2019 v 15.40

Filias: Zatím není žádná nová generace. Na 1660 se čeká, včetně nacenění. 2060 je jiná třída, bohužel marketing nVidie v tom dělá zmatek.

Nahlásit nevhodný obsah

20815771
Filias napsal 29. 1. 2019 v 15.03

ATI (AMD) kartu jsem měl jednou dávno a nebyl to kvůli ovladačům příjemný zážitek. Teď je to snad už lepší, ale i tak mi přijde nVidia ve středním segmentu lepší (obzvláště provozní vlastnosti).

Nedávno jsem kupoval novou grafiku. Chtěl jsem počkat na 2060ku, ale nevydržel jsem a pořídil 1060ku/6GB v Black Friday slevě. A dobře jsem udělal. Cena se s novou generací zvýšila o tolik kolik výkon a 6GB je za kartu za 10k+ skoro výsměch.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 1. 2019 v 13.59

chcikecat: Stále čekám až poskytneš nějaké ty zdroje, že vysoká spotřeba AMD karet je nesmysl...

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 29. 1. 2019 v 13.30

Řekněme, že jsem stihl hrát na 286ce apod., od té doby (resp. od Pentií) stavím kompy, AMD, ATi, Intel, 3Dfx možná dokonce i nějaká "exotika" (z dnešního pohledu) a ne, s drivery jsem nebojoval snad nikdy, min. nikdy nijak fatálně. Divné.... Resp. ve většině případů je zkrátka problém mezi židlí a klávesnicí. Posledních 5 let jedu osobně jen v AMD a zcela bez potíží.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 29. 1. 2019 v 10.53

Moje zkusenosti s AMD si bohuzel firma udelala sama - graficke karty, s jejich skvelem "Catalyst" driver menu, ktere co dvacet minut vyhazovaly ve Windows hlasku " Graficke rozhrani prestalo pracovat ale bylo restartovano" - behem toho mi vypinaly monitory, kdyz jsem potreboval pracovat. Doslo to pak tak daleko, ze mi tahle odstavka karty vypalila nasledne monitor. Cool, fakt super :D :D :D Woooow, AMD jedeme!

Dalo by se rici, vadny kus. . .pritelkyne v te dobe mela laptop se stejnym grafickym cipem, bohuzel, stalo se to same. A i v mem okoli, kdo koupi AMD - plesk, nejak to nejede, nebo s tim jsou problemy.

Karty AMD huci jako vitr na Sibiri.

A kdyz vysel Catalyst nove verze, rozesralo se to jeste vice, ze neco neslo uz spustit vubec.

AMD fakt neberu, jako bohuzel.

Uprimne - za 20 let hrani - nVidia bugy - 0 / AMD bugy - asi tak milion a pul plus minus tisic.

A jo, nVidia je vice progressivni staj, ktera hernimu svetu dava novinky a software, ktery se dale uplatnuje vice, nez AMD zalezitosti.

Editováno: 29. 01. 2019 v 10.55

Nahlásit nevhodný obsah

20878171
LagZz napsal 29. 1. 2019 v 08.57

Po přechodu z 1080ti na 2080 a následném zjištění že abych vyzkoušel RT bude třeba koupit 2080ti aby to nějak chodilo nezbývá než kartu vyměnit, protože výkon v podobě tensorových jader je znát viceméně jen v BFV jinak je framerate u jiných her obdobný jako u mé původní 1080ti. Ohledně cen, je to hnus, ale pokud ten výkon 2080/2080ti chcete tak bohužel aktuáoně nic jiného než karty od nvidia neseženete, 7nm navi bude výkonem cca jako 2080 což je cca vykon 1080ti a to není nic oslnivého, a kdy vyjdou karty od intelu ví jen bůh...

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 28. 1. 2019 v 21.10

Ocelotr2.1: Souhlasím, máš pravdu. Jenže článek, který by se věnoval každému modelu (nebo alespoň výrobci) zvlášť, by měl několik desítek tisíc znaků, potřeboval by enormní množství času a zkušeností s jednotlivými modely, a v konečném důsledku by na našem webu stejně akorát rychle zapadl. Od toho jsou tady specializovaní a velmi zkušení HW YouTubeři.

Victor the Cleaner: Taktéž souhlasím, ceny nové generace rozhodně nejsou optimální. Právě proto doufám v povedený protiúder od AMD, protože nic jiného tu cenu nesníží.

Jinak co se mě týče, vždycky jsem byl spíše na straně AMD, protože některé kroky Nvidie mi přijdou vyloženě nesympatické a smutné. Faktem ale je, že z minulé a předminulé generace (tzn. GTX 1xxx a 9xx; RX 5xx, RX 4xx, R9) jsem v různých sestavách vystřídal snad desítku karet, a stejně jsem nakonec zůstal na GTX 1060 a GTX 1070, poněvadž kombinace mnohem nižších teplot a hlučnosti ve spolupráci s odladěnými ovladači to u mě prostě vyhrála, ačkoliv na výkon jsem si u AMD nikdy stěžovat nemohl.

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 28. 1. 2019 v 18.17

Ocelotr2.1: PhysX není nic, co by nVidia světu dala. Ona to spíš světu vzala - koupila a syslila pro sebe. Logo nVidie u her značí víc než to, že vy byli výrazně lepší, že si zaplatili přízeň vývojářů (to by tak hrálo, abychom vám dali prachy a na konkurenčním HW to jelo líp).

Podpora u AMD je časem lepší. nVidia podporu zařízne dřív (myslíte, že by třeba nešlo povolit freesync na GTX 9xx? Šlo, ale nVidia řekla ne. ) a byly tu tuším i aférky, kdy nové ovladače výkon starších karet (samozřejmě neúmyslně, ale opraveno to už nebylo) zhoršovaly.

AMD je mi daleko sympatičtější, tlačí otevřené technologie (OpenCL vs Cuda, Freesync vs. GSync) nVidia si těžce hrabe pod sebe. Chybí tu konkurence. Sám mám v PC nVidii, protože jsem preferoval tišší a méně topivou variantu. Navíc se naskytla příležitost nákupu za velmi výhodnou cenu...

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 16.28

Ocelotr2.1: Jinak souhlas s "plug and play", bohužel daň AMD za vývoj. Udělají 64bit CPU a MS spinká. Udělají nové API Vulcan a vývojáři spinkají. Udělají hromadu jader a vývojáři spinkají (AMD FX). Udělají ještě větší hromadu jader a pro změnu spinká MS. Atd. atd.
Samozřejmě jsou tam i jiné vlivy, viz antimonopolní tresty atd. pro konkurenty AMD.

Editováno: 28. 01. 2019 v 17.11

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 16.22

Ocelotr2.1: Mno, tak abychom si nepletli fakta a dojmy:
https://www.geforce.com/hardware/technology/physx/gam es
Toliko k PhysX, uzavřeno.

Rage 1 jsem hrál loni na RX 580 4G a na první dobrou bez jakýchkoli potíží, až do finále. FarCry je tak stařičká hra, že ta už nikoho opravdu netankuje, trocha soudnosti pls.

Editováno: 28. 01. 2019 v 16.24

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 1. 2019 v 16.22

chcikecat: Nesmysly? Jako vážně teď popíráš jasný fakt podložený řadou nezávislých testů? Budu tě muset tedy požádat o nějaké zdroje, jak o spotřebě, tak o tom tvém tvrzení, že NVIDIA mrví výkon. Do té doby tvoje tvrzení musím považovat za nepodložený bullshit, zvlášť po tom, co popíráš jasná fakta.

Abych šel příkladem:

Spotřeba PowerColor RX590 Red Devil - 215 W -
https://www.guru3d.com/articles-pages/radeon-rx-590-powerco lor-red-devil-review,6.html

Spotřeba XFX RX590 Fatboy - 237 W -
https://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-rx-590,5907 -8.html

Spotřeba MSI RTX2080 Gaming X Trio - 227 W -
https://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-rtx-2080- gaming-x-trio-review,8.html

Spotřeba GIGABYTE RTX 2080 Gaming OC - 243 W -
https://www.tomshardware.com/reviews/gigabyte-geforce-rtx-2 080-gaming-oc-8g,5879-4.html

Aby bylo jasno, nejsem nějaký NVIDIA fanboy, doma mám Ryzen a AMD mám radši kvůli jejich otevřenému přístupu, ale nebudu kvůli tomu ignorovat fakta.

Editováno: 28. 01. 2019 v 16.24

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 28. 1. 2019 v 16.18

chcikecat: Ve výsledku dojde na to, co daná hra podporuje a co ne. Zatímco PhysX je neodiskutovatelná součást dnešních her, její "free" variantu na AMD neznám.

Já chápu, že AMD oddaný člověk, co jede do configů může ze hry vytlačit lepší fps než na NVIDII, ale defaultně ve stylu "PLUG N PLAY" má AMD mnohem více problémů než NVIDIA. Myslim problémů ve stylu "zapnu hru a vod zaměřovače mi jedou vobrovský trojúhelníky do stran (RAGE1)", nebo zapnu hru a vidim nebe vidim moře, no krajinu ne (FAR CRY). Většinou to byly
problémy týkající se launche, ale AMD trvalo mnohem déle než tyhle "gamebreaking" bugy odstranila. Za mne AMD grafiku nebrat (i když mám AMD motherboard ;)) ne kvůli novým titulům ale kvůli starším. A s tim, že NVIDIA zaplatila mnohem víc vývojářů na PC aby byly jejich hry optimalizované na karty NVIDIA (a házely tam reklamu) prostě nic neuděláme.

Editováno: 28. 01. 2019 v 16.21

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 28. 1. 2019 v 16.12

"..ve srovnání s mnohem levnější RTX 2060" - Mně teda cena atakující cca 10,5 tisíc korun, nepřijde mnohem levnější oproti 13-14 tisícům za RTX 2070. Ten malý cenový rozdíl prostě odpovídá rozdílu ve výkonu.

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 16.03

Mitsurugi: Může být, ale to nijak nesouvisí s tím, že nVidia naopak výkon mrví;)

Ad spotřeba, nemluv nesmysly.

Nejsem, jenom vidím věci nezbarveně a mluvím o faktech:)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 1. 2019 v 15.33

chcikecat: " viz vývoj FPS v updaty driverů"

Když začínáš se sračkózními ovladači a postupně to vylepšíš, tak nárůst bude větší, než když je máš dobré od začátku. Kdo si vzpomíná na období, kdy pomalu každá druhá hra na Polarisu trpěla trháním, které na NVIDIA kartách nebylo? Jsem rád, že už to opravili a konečně jsou dobrá volba, pokud teda člověk neřeší spotřebu, kde za GeForcem pořád zoufale zaostávají. Jasně, AMD karty mají většinou větší FPS, ale za cenu mnohem vyšší spotřeby. Třeba RX 590 má hezké výsledky ve srovnání s GTX 1060, škoda jen, že žere skoro jak RTX 2080...

Jinak to, že konzole jedou na AMD je pro PCčka prakticky irelevantní.

PS: Nejsi ty skrytý profil Belky? :D

Editováno: 28. 01. 2019 v 15.41

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 15.09

Ocelotr2.1: Sorry, mělo být fps (snímky). Sestřelování výkonu HW novými updaty driveru, kdy AMD jde přesně opačnou cestou. Ono "AMD GPU zrají jak víno".

Tak AMD dal světu min. FreeSync -> AdaptiveSync, který po letech začal uznávat i nVidia. To co ty jmenuješ jsou pak spíše kurví**a, ne přínos. AMD je umí také v free variantách. Ale obecně to jsou věci spíše ve smyslu technologických dem u jednotlivých her.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 28. 1. 2019 v 14.46

chcikecat: Proto je u každé hry "NVIDIA - the way to be played".
¨
neberu AMD prvenství ve výrobě architektury pro konzole (tj. 3 čipy za osm let), ale i když mohou mít na ruce lepší technologie nedokáží je na PC prodat.

Nechápu větu ...vývoj FPS v updaty driverů.

"Podpora AMD je značně lepší než NVIDIE" není argument jen plácáníčko.
Nevim kolik toho dali AMD PC světu ale fireworks, cuda, Physx, Hairworks to nebylo. Nějakej jejich algoritmus co je denně používán v každé videohře jako PhysX?

Přehled trhu je fajn, ale člověk může koupit 1080 totální neuchladitelnou %T#$%^#$ s 1080 čipem, anebo skvěle vybalancovanou kartu s níž si autoři pohráli.

Editováno: 28. 01. 2019 v 14.52

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 14.17

Ocelotr2.1: Je to přehled trhu, ne nákupní rádce;)

Do RX590/1060 brát jen AMD, nVidia není konkurencí. Výše je situace opačná. Podpora od AMD je značně lepší než u nVidie, viz vývoj FPS v updaty driverů. Nehledě na to, že na AMD vyvíjejí prakticky všichni->konzole.

Máš v tom koukám docela zmatek, jsi takový...inverzní:D

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 28. 1. 2019 v 14.13

Trochu mi v článku chybí kolonka životnost a chlazení.

I skvěle výkonné karty mohou "hořet" a nejsou schopny se samostatně uchladit, i přes dva větráky (co mají na sobě) a nezanedbatelné požadavky na spotřebu energie. Navíc karty "1080TI", či jakoukoliv kartu, vyrábí několik firem a není zaručeno že zrovna vaše "1080Ti" je vychytaná várka od dobrého výrobce. Článek to řeší pouze z hlediska osazených čipů, ale na každý čip je na trhu 100 karet od různých výrobců.

AMD karty nebrat. Jako můžou sem tam FPS navíc oproti stejné řadě NVIDIA, ale za problémy spojené s jejich "ne tak úplnou podporou" to nestojí. Vše co je na PC standartem v real-time (Fireworks, PhysX, Cuda) je vynálezem NVIDIE ne AMD. Ovládací program AMD karet dodnes vypadá jako vypalovač CD z roku 1995. Tim nechci říct, že NVIDIA je svatá, jejich finální driver pro karty řady 6,7,8,9 stojí za vyližkoště nejlepší je 388.12.

Nahlásit nevhodný obsah

20919239
chcikecat napsal 28. 1. 2019 v 13.49

RX 590 není přetaktovaná 580ka, ale 580ka na 12nm. Já hraji s 580 ultrawide v pohodě, tím, že mám jen 4GB verzi, tak si nemůžu vyskakovat na ultra detaily textur, tzn. se mi až tak nestává, že bych se dostal nároky nad ultrawide 1080p hraní:)

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 28. 1. 2019 v 13.36

Drahá sranda. Do 2080Ti nepůjdu, počkám na novou řadu. Za ty prachy se mi to nevyplatí. Moje 1080Ti snad ještě vydrží do další řady. Navíc očekávám nový Playstation, takže kdyžtak ho použiji jako přechodný primár.

Nahlásit nevhodný obsah