7-nejodvaznejsich-dobrodruhu
Dreamfall: The Longest Journey Článek 7 nejodvážnějších dobrodruhů

7 nejodvážnějších dobrodruhů

Ondřej Švára

Ondřej Švára

15. 10. 2009 22:35 10
Reklama

Jistý Jack Jones se mi z cely zkoušel podhrabat lžící, Croftová se podbízela společným zájezdem do sklepa u sousedů a Drake na koberci rozdělal oheň. Ne, přátelé, vás já pustím ven, až o sobě něco povíte čtenářům. Princi, dojez misku s rýží a začni.

Turban a prsa

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 1 Princ z Persie. Hrdinu, který vám slíbí čistou hodinu ideální hry, byste dnespravděpodobně hodili do jámy s bodáky, ale k Princi si to v roce 1989 nikdo nedovolil. Časové omezení nějakého úkolu dnes vývojáři skoro nepoužívají, protože by tím mainstreamoví hráči byli frustrováni, nicméně před dvaceti lety se v herním byznysu netočily takové peníze a Brøderbund si tedy mohl dovolit na tomto principu založit celou hru.

A uspěl. Prvního Prince se prodalo asi dva miliony kusů a ještě větší počet kopií koloval v pirátské verzi. „Byl jsem takový mistr sportu. Lidi obdivovali, jak krásně mi animátoři rozpohybovali tělo při skocích, šplhání a boji,“ vzpomíná syn Východu. O nemotorném „3D“ pokračování nechce hovořit, novodobé díly pak označuje za docela kvalitní. „Snad jen v The Two Thrones z roku 2005 jsme to trochu přepískli se závěrečným bossem. Byla to silná káva,“ přiznal.

Propuštěn z důvodu: Je to sympaťák, klaďas a až na jednu výjimku vždy docela dobře bavil.

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 2 Lara. Její dobrodružství před lety v jednom českém deníku zařadili do kategorie násilných her se špatným vlivem na děti. Tomb Raidera šoupli do škatule společně s Redneck Rampage či dokonce Need for Speed. No věřili byste tomu?

Tomb Raider se stal přelomovou hrou díky hlavní postavě ženského pohlaví. Přitom ze začátku se počítalo s chlapem, až zhruba v polovině vývoje došlo k zásadnímu obratu. Částečnou inspirací pro Lařin vzhled se stala sestra hlavního designéra Core Design Tonyho Garda. Ten dal ve firmě v roce 1997 výpověď údajně po hádkách kvůli dalšímu „zvýšení přitažlivosti“ hlavní protagonistky. „Spousta lidí to hrála prostě proto, že jsem byla kus,“ odfrkla si žena, jež se za své jehlany nikdy nestyděla.

Propuštěna s charakteristikami: + je to kočka i po třinácti letech, jako by vůbec nestárla :)
- řešit s ní některé hádanky je skutečně na provaz

Dva zlatokopové

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 3 Dizzy. Před Dizzym není žádná blyštivá korunka, perla či hvězdička v bezpečí. Je to veselý dobrodruh s oválným srdcem, ale tak trochu na prachy. Poprvé nás bavil už na Commodoru 64 v roce 1987. Specialitou úsvitu série bylo to, že při svém putování mohl Dizzy vzít a použít vždy jen jeden předmět z inventáře, což hráče nutilo často se vracet zpět pro další a další věci na jiná využití.

Druhý díl Treasure Island Dizzy byl po rekordních sedmnácti letech portován také na PC, ale nejvíce jsme se asi bavili s dílem z roku 1991: Prince of the Yolkfolk. Co na to pan Vajíčko? Na výraz souhlasu jen mlčky vystřihnul své oblíbené salto.

Propuštěn pro debilní úsměv.

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 4 Nathan. Co říci k tomuto fešákovi? Je to takový Indiana Jones s blimbající ženskou za zadkem a také synek se slavným rodokmenem. (Pakliže tedy akceptujete pohádku o tom, že je Nathan potomek sira Francise Drakea, který ale jinak žádné vlastní děti neměl, byť byl dvakrát ženatý).

Roli dobrodruha Nathan splňuje do puntíku. Je doslova předurčen k tomu, co dělá. „Mám ohromné znalosti, dokonce neváhám prohodit pár vět v indonéštině. Jsem mazaný, vynalézavý, skáču jako opice a říká se, že jdu po všem co se blyští,“ uvádí dobrodruh na svou adresu.

Propuštěn ze zřejmých pohnutek: Nemáme důvod ho zdržovat, stejně by nás přepral.

Starý přítel a docela hodná holka

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 5 Stranger. Dítě Richarda Gariotta má spasit Sossarii a přitom si do poslední chvíle ani nejste jisti, jak vůbec vypadá. Člověk, elf, trpaslík, hobit? Volba je na vás. Plňte úkoly, řeště hádanky, bojujte s příšerami a užívejte si ve jménu Lorda Brittishe RPG z velmi, velmi staré školy.

„Hráči, jejichž pamět sahá přinejlepším k Morowindu, budou z Ultimy zhnuseni. Vždyť polovička z deseti dílů vyšla už v osmdesátých letech a ten poslední z devětadevadesátého byla technologická čuňačina. Trhalo se to snad na všem,“ odplivl si Stranger. Ale říkejte mu spíš Avatar, má to raději.

Propuštěn bez obav: Je prakticky neškodný, dneska už o něj stejně skoro nikdo nezavadí.

7 nejodvážnějších dobrodruhů
i Zdroj: Hrej.cz
Vězeň č. 6 Zoë. Mladá dáma s kakaovýma očkama je tu tak trochu na obtíž. Je líná, u ničeho nevydrží a nic ji nebaví. Jenže pozor. Z rozmazleného smrada se díky spektakulárnímu příběhu postupně stává cílevědomá žena.

Zoë doslova roste s tím, jak se víc a víc zakusuje do svého dobrodružství, do kterého vlastně spadla nevinně. Ať už se kocháte změnami, jimiž prošel svět od doby April Ryan, ať už hltáte příběh bez happyendu či se ztotožnujete s triem hlavních postav, zoufalé a smutné putování Zoë od otázky k otázce by si žádný kovaný dobrodruh z našeho týmu pravděpodobně nechtěl vůbec lajznout.

Propuštěna s podmínkou: Nezkoušej zase strkat nos do věcí nadnárodního giganta.

Vězeň č. 7 se během našeho povídání u kotlíku horké hrachovky nakonec opravdu podhrabal a pláchl. Ve svitku na rozloučenou píše, že finišuje nějaké nové dobrodružství…

Dodatečně oficiálně propuštěn se vzkazem: Snad v tom LEGO žánru vykopeš něco nového, ty archeologu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama