Článek 2011: Rok poctivé recyklace

2011: Rok poctivé recyklace

Zlověd Z. Nechutil

Zlověd Z. Nechutil

3. 1. 2011 23:55 48
Reklama

Varování: podobnost se skutečnými osobami, místy a otisky na pažbě armádního kulometu je čistě náhodná. Článek může obsahovat stopy nadsázky, sarkasmu a bezohledného vysmívání. Smysl pro humor vyžadován!

Globální oteplování je prevít. V posledních pěti letech stoupla teplota na planetě tak rapidně, že z toho máme na krku nejstudenější zimu od konce poslední doby ledové. Zoufalé volání přehřáté, ledem sevřené planety o pomoc vyslyšela nejnověji i Asociace Světového Softwaru (ASS) a do nového roku 2011 vstupuje s příkladnou oficiální iniciativou „Go Green, Get Recycled!“ Cílem akce, která se setkala s nadšenou podporou všech velkých vydavatelských domů, je ochránit planetu před novými myšlenkami, zhoubnou inovací a odvážným vizionářstvím – tedy, jak ukázala revoluční zpráva Zelené nadace Bobbyho Koticka, tří nejzhoubnějších skleníkových plynů současnosti. Výsledkem akce, kterou slovy „Já za to nemůžu“ nadšeně podpořil i předseda české vlády Petr Nečas, je dosud bezprecedentní úsilí o recyklaci starých her a zpola tlejících herních konceptů. Rok 2011 má být podle dlouhodobých plánů jen prvním krokem na dlouhé kompostovací cestě za „… vybudováním nejvyšší kupy hnoje v Kentucky“. Šéf společnosti Electronic Arts se nechal slyšet, že ho myšlenka tak nadchla, že se všechny stávající IP své společnosti rozhodl vydávat stejným způsobem jako sérii FIFA a NHL. „Miluji přírodu, udělám pro ni cokoliv,“ uzavřel John Riccitiello interview pro časopis Biomasa.

Z nejočekávanějších titulů roku se iniciativy účastní např.:

Killzone 3 (Guerilla Games)

„Už šest let se snažíme vyvinout opravdu špatnou a neoriginální fpsku a myslím, že s druhým dílem se nám povedlo k tomuto cíli přiblížit skutečně blízko. Všichni v Guerilla games ale cítíme, že máme rezervy a může se nám dařit mnohem lépe. Do třetího Killzone jsme vložili spoustu cizí práce a obšlehnutých myšlenek na čele s Jetpacky, i proto doufáme v zasloužený triumf,“ uvedl v rozhovoru pro časopis Game Recycler oddaný ochránce přírody a producent hry, Steven Ter Heide. Držím chlapcům palce a doufám, že zoufalé herní tempo, tradičně nulová inovace a přepálený hype udělají konečně svoje. Zvlášť když konkurence bude tentokrát trochu větší než jen Singstar ABBA.

Diablo 3 (Blizzard)

Lidi, kteří od roku 1995 vyvíjejí tři hry pořád dokola, prodají jich asi tucet kvintilionů ročně a stejně mají pověst nejlepších vývojářů světa, šetrnou recyklaci prakticky vymysleli. Ba co víc, produkty jejich hnojení jsou mezi fanoušky natolik oblíbené, že je jejich pravidelná recyklace vymáhána div že ne násilím. Ani letos nebudeme naštěstí o plody 15 let staré práce studia Blizzard ochuzeni a všichni fanoušci akčních RPG si budou moci konečně oddychnout. Stará hra v nové grafice a automatické sbírání zlata, to je přesně to, co herní průmysl v druhém desetiletí 21. století potřebuje.

Max Payne 3 (Rockstar Games)

Nejžhavější kandidát na krále biomasy 2011. Hlavní hrdina vypadá jako někdo, kdo sežral Maxe Payna i Monu Sax a kvůli potížím s trávením odjel do tropů. Má být cyničtější a unavenější, což mě osobně docela zajímá – člověk, který přišel o manželku, o dítě i milenku a půl života strávil v drogových halucinacích na pokraji sebevraždy, musel vyvinout skutečně svérázný druh unaveného cynismu. Také přesun do brazilského Sao Paula je důkazem, že v Rockstaru pečlivě sledují nejnovější recyklační trendy. Mezi generickými exotickými lokacemi posledních měsíců sice jasně vedou čínská velkoměsta, ale Brazílie taky ujde. Max se tam hodí jako montérky do divadla, takže je všechno v nejlepším pořádku. Těšme se, čím novým nás Rockstar ještě překvapí – osobně to tipuju na malou revoluci akčních her. Říkat by se jí mohlo třeba… cojávím… bullet time.

Crysis 2 (Crytek)

Studio Crytek je z dnes jmenovaných ochránců přírody jistě nejodvážnějším borcem. Recyklaci hry na základě jednoho jediného, pouhé čtyři roky (považte!) starého dílu, lze dnes považovat za velkolepý hazard a neuváženou machinaci s přírodou. Není také jisté, je-li současný hráč vůbec zvědav na teprve první pokračování. Čtenář Jindřich Hepner z Prahy 3, ulice J. Želivského č. p. 86, který chtěl zůstat v anonymitě, se k tomu vyjádřil takto: „Já na druhé díly kašlu. Jak to není aspoň trojka, vůbec mě to nezajímá. Kdy už dostanu tu pajcku? Řekls že dostanu pajcku!“ Crytek se ale nařčení z hazardování brání. „Stejně jako před třemi lety vyrábíme jen techdemo. Až uvidíte, jak skvěle to vypadá, bude vám úplně jedno, jak blbě se to hraje. Navíc – vylidněným New Yorkem po apokalypse se taky nedá nic zkazit.“ Má pravdu, předsedo.

Gears of War 3 (Epic Games)

Nikdy bych nevěřil, že lze na premise Gears of War vystavět něco víc, než slušnou pifačku, špatné sci-fi a dokument o zhoubných následcích závislosti na steroidech – naštěstí se ukazuje, že je-li člověk přívětivý k přírodě a pravidelnou recyklaci nešidí, lidé to ocení. Epic Games se zatím drží osvědčených zelených metod „s každým dílem zvětši nepřátele o polovinu“ a „když ti dojdou nápady, oživ fotra hlavního hrdiny“. Ale jak známo, touto metodou nelze kompostovat více než tři vrstvy humusu za sebou. I proto bude muset tichý génius herního designu Cliffy „B“ přijít s něčím skutečně revolučním, má-li se Gears of War udržet při životě i pro budoucí generace. Nevyjasněná smrt hlavního hrdiny s otevřenými vyhlídkami na pokračování nebo spin-off „jak to všechno začalo“ se jeví jako dobrá šance.

Tím ale výčet zodpovědných recyklátorů pro rok 2011 ani zdaleka nekončí. Alespoň zmínku si za své úsilí držet globální oteplování na uzdě zaslouží Portal 2, Mass Effect 3, Hitman 5, GTA 5, Test Drive Unlimited 2, The Elder Scroll V, Doom 4 (?), Deus Ex 3, Dragon Age 2, Resistance 3, Dead Space 2, Little Big Planet 2, Infamous 2, Guild Wars 2, Duke Nukem ∞, Fear 3, Forza Motorsport 4, Mortal Kombat XYZ, Uncharted 3 a mnoho, mnoho dalších. Inovace nemá v roce 2011 šanci, držme proto recyklační iniciativě velkých světových studií všechny palce. Tuhost našich ledovců závisí jenom na nich.

Varování: podobnost se skutečnými osobami, místy a otisky na pažbě armádního kulometu je čistě náhodná. Článek může obsahovat stopy nadsázky, sarkasmu a bezohledného vysmívání. Smysl pro humor vyžadován!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama